İç Girişimciliğin 10 Kuralı

23 Haziran 2008 Pazartesi

İç girişimciler fırsatları gören, piyasanın ve çevrenin farkında olan, karakteri güçlü, risk alabilen, organizasyon ve analiz yeteneği yüksek olan kişilerdir. Problemlere yenilikçi, yaratıcı bakış açısıyla yaklaşır ve değişiklikleri yönetme becerisine sahiptirler.
Yenilik yönetimi konusunda danışman olan Gifford Pinchot’ un iç girişimcilikle ilgili görüşleri şöyle:
>>İç girişimcilik tek kişilik bir aktivite değil, takımınızı kurun: Doğru ve istekli insanlardan bir takım kurun ve projenizi onlarla paylaşın. Takım çalışanlarına iş süreçleri hakkında karar alma yetkisi verin, yenilikle ilgili yanlış kararlar aldıklarında şiddetli eleştiriden kaçının
>>Kaynakları sormadan önce tavsiye alın: Çok iyi bir fikrim var ve bana finansal destek gerekiyor. demektense; Tavsiyene ihtiyacım var, bana beş dakikanı ayırabilir misin? demek her zaman daha olumlu yaklaşımlara sebep olur.
>>Projeniz neyse iş tanımınıza bakmaksızın, projenin gerektirdiği her işi yapın: Hayalinizi gerçekleştirmek için iş tanımınızın dışında da olsa o işi yapın.
>>Şirketinizin kaynaklarını tanıyın: Şirketin özgürlüklerini, kaynaklarını kullanın ve danışabileceğiniz insanlardan faydalanın.
>>Yanlışlarınızdan ders alın: Yenilik yanlış yapmayı getirebilir. Yanlışlarınızdan ders alın. Her yanlış, işin nasıl yürüdüğünü anlamaya yaklaştıran bir adım.
>>Amaçlarınıza sadık kalın ve onlara nasıl ulaşacağınız konusunda gerçekçi olun.
>>Müşteri gibi düşünün: Ne kadar çok müşteri gibi düşünürseniz, organizasyonunuz müşterilere nasıl hizmet edilmesi gerektiğini o kadar iyi bilir.
>>Sponsor bulun: Öncelikle fikrinizden eminseniz, bir sonraki adım sponsor bulmak. İyi sponsorlar sıradan yetkililer değil, onlar alışılmamış bir cesarete ve yeniliği görme isteğine sahiptir. Sponsorlar finansal engellerin üstesinden gelir, çalışanları yenilikçi olmaya inandırır, kaynak ihtiyacını karşılar.
>>Size tanınan her fırsatı ve sunulan her özgürlüğü değerlendirin.

Kaynak: www.kariyer.net/Pelin Körfez

0 yorum: