Türkiye’de marka sayısı artıyor reklamdaki pasta hızla büyüyor

14 Nisan 2008 Pazartesi

Türkiye pazarına giren uluslararası marka sayısının hızla arttığını belirten Versage Intitute’un Kurucusu Ronald J Baker, "Bu da pazarın hızlı büyümesini kamçılıyor. Fırsatlar çok büyük ve Türkiye çok dinamik ülke" dedi.
HER yıl ortalama yüzde 20 büyüme gösteren Türk reklam sektörünün büyük bir patlama yaşadığını söyleyen Versage Intitute’un Kurucusu Ronald J Baker, "Türkiye’ye giren marka sayısı giderek artıyor. Bu da pazarın hızlı büyümesini kamçılıyor. Fırsatar çok büyük ve çok dinamik ülke" dedi.
MÜŞTERİNİN ÖNEMİ ARTIYOR: Hürriyet, Milliyet ve Kanal D sposorluğunda Reklamcılar Derneği’nin düzenlediği ’Değer mi’ konferansında konuşan Baker, Türkiye’deki reklamcılar ve ajansların kreatif olduğunu söyleyerek, "Sektörde müşterinin önemi giderek atıyor. Şimdi pazarlamada faklılaşma zamanı geldi. Avrupa’da yaygın olan komisyna dayalı iş modelinizi ABD’deki değere dayalı modele uygun hale getirin" dedi.
HER ŞEY FARKLILAŞIR: Ajansların harcadıkları zamandan çok kattıkları değere göre ücretlendirme yapmaları gerektiğini söyleyen Baker şöyle konuştu: "Bu meslekte su baloncuklarını bile farklılaştırabilirsiniz. Burada önemli olan mesleği değere dayalı bir ücretlendirme modeline götürmek. Çünkü ajansların yaptığı standart mal üretmek değil. Bu nednele ücreti belirli maliyetlere dayandırmak da doğru değil."
FİKİR EN DEĞERLİ: Reklamın bir fikir işi olduğunu söyleyen Baker fikirlerin havadan değil insalardan geldiğine de dikkat çekti. "Fikirler her zaman uygulmalarından daha değerlidir" diyen Baker refah dolu ekonomilerin de fikir üretilen ekonomiler olduğunu savundu.
MÜŞTERİ SONUCA BAKAR: Müşteriler ile ajansların çıkarlarının birleşmesinin önemine dikkat çeken Baker, "Sektörde müşteri sonuca, ajans ise alacağı ücrete odaklanıyor. Bu da müşterilerin değeri maksimize ücreti minimize etmeye çalışmasına yol açıyor. Biz onlarla ücret değil değer konusunda tartışmalıyız" dedi.
YÜZDE 22 HESAPLIYOR: Şirketlerin yüzde 98’inin boş pozisyonlar ve personel planlarıyla ilgili herşeyi hesapladığını ve kontrol altında tuttuğunu söyleen Baker ajansların müşteri sonucunu ve reklamın müşteriye ne kattığını hesaplamadığına dikat çekerek "Bu müşteriye katılan değer sonuçlarını hesaplayan ajansların oranı ne yazık ki yüzde 22’de kalıyor. Bana kalırsa bu sonuçlara yönelmeli ve eğer değer yaratamadıysanız hiç ücret almamalısınız" dedi.
Markaya göre kampanya
TÜRK Hava Yolları gibi havayolları şirketlerinin performanısının zamanında uçuş, kayıp bagajlar ve müşteri şikayetlerine göre belirlendiğini söyleyen Ronald J. Baker "Bu üç nokta bir havayolu şirketinin başarısını tanımlar. Bizim de marka değerleri için nelerin önemli olduğunu ölçmemiz gerekiyor" dedi. Baker müşterilerin daha fazla yenilik, güvenilir ilişki gibi konulara verdiği önem artarken ajansların da daha net beklentiler daha açık iletişim ve karar alıcılara ulaşabilme yetisi kazanmasının önemine dikkat çekti.
Kriz gelirleri azalttı bildik yöntemler yetmiyor
REKLAMCILIĞIN sürekli değişim gerektiren bir meslek dalı olduğunu belirten Reklamcılar Derneği Başkanı Cem topçuoğlu, "Tüketici talebi, teknoloji ve rekabet bizi sürkli değişime zorluyor. Krizler gelirlerimizi azaltıyor. İş yapma teammüllerizi yok ediyor. Artık bildik yöntemlerle öne çıkmak mümkün değil. Müşterek paydamız marka. Bizler markların ebeveyniyiz. En değerli şey ise fikir" dedi.
hürriyet

0 yorum: