Basma çarşaftan 1 milyar dolarlık ciroya ulaştık

5 Nisan 2008 Cumartesi

Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu ve TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, gençlere "girişimcilikten korkmayın" dersi verdi. Zorlu, "Hayalci olmayın ama hayal kurun" derken Hisarcıklıoğlu, "Simit saraya girdi, fiyatı 4 kat arttı. Bu bile önemli bir örnek" dedi. Zorlu ve Hisarcıklıoğlu, tekstil sektörüne de sahip çıktı.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi tarafından düzenlenen "Kariyer Günleri" cuma günü başladı. Kariyer günlerinin ilk gün konuğu olan Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, öğrencilere kendi hayatından örnekleyerek girişimcilk dersleri verdi. Ticarete ilk atıldığı dönemde basmadan çarşaf yaptığını ve o dönem insanların dalga geçtiğini belirten Zorlu, "O basma çarşaflarla bugün tekstilde ciromuz 1 milyar dolar" dedi. Tekstilin bittiği yönünde bir inanış olduğunu, gençlerin de artık tekstil firmalarında çalışmak istemediklerine dikkat çeken Zorlu, "Tekstil ölmez ancak insanlık yok olursa tekstil de yok olur" dedi.

Zorlu'da nikel mucizesi
Gençlere "hayal kurun ama hayalci olmayın" mesajını veren Zorlu, en son grup olarak nikel madenine yatırım yaptıklarını belirtti. Türkiye'de 2 milyon tonun üzerinde nikel madeni bulunduğuna dikkat çeken Zorlu, bu yolla 500 milyon dolarlık girdi sağlayacaklarını belirtti. Zorlu, "Ben ilkokul mezunuyum, böyle bir okulda okusaydım ne olurdum bilmiyorum. Yapacaksanız, en iyisini yapın, gidecekseniz en uzağa gidin, çıkacaksanız da en yükseğe çıkın" diye konuştu. Zorlu, elektronik sektörüne de değinirken LCD televizyon üretiminde ilk treni kaçırdıklarını ancak ikinci treni yakalama şansları olduğunu vurguladı. Hisarcıklıoğlu da halen Türkiye'de en büyük sorunun mesleksizlik olduğunu belirtti. Kahvenin Türk kültüründen geldiğini ancak şu anda tüm kahve zincirlerinin yabancı olduğuna dikkat çeken Hisarcıklıoğlu, "Bir tek şeyi unutmadık. Eskiden simit okul önlerinde satılırdı. Şimdi ise sarayda. Simit saraya girince değeri 4 kat arttı. Yanında tüketilenler de o düzeyde arttı" diye konuştu. Hisarcıklıoğlu, tekstil sektörüne de dikkat çekerek sektörün önemini daha geçen hafta anlattıklarını söyledi. Tekstilin az gelişmiş ülke sektörü olduğu yolundaki düşüncenin yanlış olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, "Tekstil ölmez. Hiçbir sektör kolay kolay ölmez" dedi.
referans

0 yorum: