İndirimli Satış Kyrallara Bağlanmalı

4 Mart 2008 Salı

Erken başlayan indirim sezonu tekstilcilerin tepkisini çekti. Markalar Derneği Başkanı Ali Murad Kızıltaş, indirim tarihlerinin belirlenmesini isterken, Süleyman Orakçıoğlu indirim adı altında çer çöp satıldığını kaydetti.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ali Murad Kızıltaş, indirimli satışların Avrupa Birliğinde olduğu gibi belli bir takvime bağlanmasını istedi. Kızıltaş, erken indirime girenlerin sezon başında fiyatlarını olması gerekenin üzerinde açıkladığını ve tüketicinin yanıltıldığını ifade ederek, “İndirim tarihleri belirlenmeli. Etiketlerde indirim ve önceki fiyatlar yer almalı. İndirime gidilmeden en geç bir ay önce o ürün mağazaya girmiş olmalı” dedi.
Fransa ve İngiltere’de bu konuda katı kurallar bulunduğunu, İtalya’da da yazılı olmamakla birlikte şirketlerin indirim tarihine sıkı sıkıya uyduklarını vurgulayan Kızıltaş, Türkiye’de son zamanlarda bazı yabancı markaların dünyanın belli bölgelerinde satamadıkları seri sonu ürünleri Türkiye’ye getirip erken indirimle satmaya çalıştıklarını belirtti. İndirimli satışlarla ilgili yasa teklifinde, düzenlemeye aykırı hareket edenlere 500 YTL para cezası verilmesinin caydırıcı etkisinin olmayacağını da ifade eden Kızıltaş, “Bir ceza olacaksa bunun caydırıcı olması şart, AB’deki cezalar 25 bin eurodan başlıyor 175 bin euroya kadar gidiyor. 500 YTL’lik cezanın hiç kimseye bir etkisi olmaz” dedi.
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu da indirimli satışlarda mutlaka bir disiplin olması gerektiğini, bu konudaki yasa teklifini desteklediklerini belirtti. İndirim sözcüğü adı altında çer çöp dedikleri ürünlerin bile satıldığını gördüklerini ifade eden Orakçıoğlu, “Bizde KDV yüzde 8 olduğu için ithalat son derece kolay, bir de dünyanın en düşük gümrük tarife oranlarını uyguluyoruz. İthal ürünlerde şu anda ürün girişi ile ilgili en kolay pazar olduk” dedi. Orakçıoğlu cezai yaptırımla ilgili olarak da “Bunun bir kaç kez tekrarlanması durumunda yasada ticari faaliyetlerin belli bir süre askıya alınması bile olabilir” değerlendirmesinde bulundu.
Roman Mağazaları Sahibi Turgut Toplusoy ise indirimli satışların belli bir zamanda olması, herkesin fiyatını ona göre belirlemesi gerektiğini söyledi. Toplusoy, indirimli satışların yasal bir düzenlemeye kavuşturulmasına ilişkin yasa teklifini çok olumlu karşıladığını, yasa tasarısının desteklenmesi gerektiğini belirtti. Yunanistan’da indirimin belli bir tarihte yapıldığına işaret eden Toplusoy, Roman Mağazaları olarak kesinlikle indirime gitmeyeceğini ifade etti. Toplusoy, indirimin Ocak sonu Şubat başı gibi başlayıp, Şubat boyunca devam etmesi, Mart’ta ise yeni sezonun açılması gerektiğini ifade etti. Mudo Mağazalar zincirinin kurucusu Mustafa Taviloğlu da piyasayı yabancı firmaların bozduğunu, hiç bir yerde yapamadıkları uygulamaları Türkiye’de uygulamak istediklerini söyledi. Taviloğlu, “Fransa ve İtalya’da genel indirim Ocak ayının ikinci haftasında başlıyor. Bu tarihten önce kimse genel indirime gitmemeli” diye konuştu.
Kaynak: Referans Gazetesi
Ali Murad KIZILTAŞ

0 yorum: