Günümüz iş dünyasında kariyer başarısının temel unsurunun çalışanın ve yöneticinin doğru bağlantılara sahip olmasından geçtiği gerçeği, yeni bir raporla daha ispatlandı.
Raporun en çarpıcı noktası, sıradan çalışan veya üst düzey yönetici için kariyer başarısı kazanmak yolunda esas konunun, o kişinin başarılı bir performans gösterebileceği bağlantıları kurmak olduğuna dikkat çekmesi. Buna göre bu bağlantılar, üç kategoride ele alınmalı: doğru insanlarla kurulacak bağlantı, doğru ve çalışanı tatmin edecek bir amaçla bağlantı; doğru kaynaklarla bağlantı.
Doğru insanlarla bağlantı...
Raporda, "networking" olarak da ifade edilen, kurum içinde ve dışında kişisel bağlantıların geliştirilmesinin önemi üzerinde duruluyor. Bu bağlantıların gelişmesi özellikle karmaşık iş dallarında çok yararlı. Çalışanlar bu bağlantılar aracılığıyla bilgilerini ve deneyimlerini artırırken, enerjik ve yenilikçiliğin güçlendiği bir ortam doğuyor. Liderler de paydaşlarla bağlantılarını güçlendirdikçe daha etkin kararlar alabiliyorlar.
Doğru amaçla bağlantı...
Yapılan işte kapsamlı ve tatmin edici bir amaca veya hedefe sahip olmak performansı güçlendiriyor. Bunu elde etmek için, yapılan işin motive edici olması, kuruma duygusal bağlılığın ve aidiyetin yüksek olması, yapılan işle gurur duyulması ve stratejik rotanın net bir şekilde ortaya konulması gerekiyor. Nereye gittiğini görebilen çalışanlar ve yöneticiler daha verimli çalışıyorlar.
Doğru kaynaklarla bağlantı...
Bilginin, teknolojinin ve zamanın doğru yönetilmesini ve fiziksel çalışma ortamının yüksek performansa uygun olmasını gerektiriyor. Bütün kaynaklar iyi yönetildiği takdirde olumlu sonuçlar alınabiliyor çünkü. Raporda, çalışanların gereksiz enformasyon bombardımanından korunurken, önemli bilgilere ulaşabilecek durumda olmalarının, gereksiz toplantılarla vakit ve enerji yitirmemelerinin, bütçe kısıntıları ve düzenlemeler gibi olumsuz konularla kafalarının meşgul olmamasının önemi vurgulanıyor.
Başarının şansla ilgisi yok ...
Doğru bağlantıları sağlamak şans veya tesadüfle olmuyor. İş organizasyonunun bu bakışla tasarlanması gerekiyor. Böyle bir tasarımın farklı yönleri bulunuyor. Örneğin yeni çalışanın kurum kültürüne hızla intikal edebilmesi için net stratejiler hazırlanması, yılda bir iki kere yapılan kuru ve standart değerlendirmeler yerine performansların sürekli olarak iletişim halinde gözden geçirilmesi önem taşıyor. Ayrıca insanların bir işi birlikte yapabilecekleri teknolojilerin sunulması, yüksek kaliteli networking ilişkilerinin teşvik edilmesi, toplantıların sonuca yönelik olması, fiziksel mekanın en ideal çalışma koşullarını sağlayacak şekilde düzenlenmesi de bu tasarımın en önemli unsurları arasında.
Başarının Anahtarı ; Doğru Bağlantı
3 Mart 2008 Pazartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder