Çoğu şirkette, iş dünyasının kökleşmiş gelenekleri, alışagelmiş uygulamaları gözü kapalı kabul edilir.
Şirketler, kültürlerine kolay uyum sağlayacağına inandıkları insanları işe almayı yeğleyip, çalışanlarını birbirleriyle iyi geçinmeye, kurumsal kuralları öğrenmeye ve emirleri harfi harfine yerine getirmeye teşvik ederler.
Ancak günümüzün dinamik ve rekabetçi dünyasında uzun vadede büyümek ve ayakta kalabilmek için şirketlerin kendilerini uygun yeni yönetim tarzları ve yeni ürünler keşfetmeleri şarttır. Bu da ancak inovasyonun yani yenilikçiliğin şirketlerde bir yaşam biçimi olarak benimsenmesiyle gerçekleşebilir. Yenilikçiliğin bir şirkette yaşam tarzı haline getirilebilmesi için, şirket yönetimine ait kökleşmiş inançların çoğunlukla tersine çevrilmesi gerekir.
İşe Yarayan Çılgın Fikirler
İşte Standford Üniversitesi Profesörlerinden Robert I. Sutton da, kurumlarında yaratıcılığı ve yenilikçiliği ateşlemek isteyen yöneticilere yıllardır önerdiği fikirleri "İşe Yarayan Çılgın Fikirler" de bir araya getiriyor. Sutton, yenilik yapmak isteyen şirket yöneticilerine, günümüzde pek çok kurumu başarıya ulaştırmış olan 12 yolu göstererek, tüm şirketleri sıradanlıkla sıra dışılık arasında bir denge kurmaya davet ediyor.Robert Sutton’a göre yaratıcılığı ateşleyen fikirler:
1- İşe yarayan geleneksel fikirler yerine, işe yarayan garip fikirler geliştirin.
1- İşe yarayan geleneksel fikirler yerine, işe yarayan garip fikirler geliştirin.
2- Büyük olasılıkla başarıyı olacak işler yapmak ve başarının kesin olacağına önce kendinizi, sonra diğerlerini inandırmak yerine, büyük olasılıkla başarısız olacak işler yapın. Başarının kesin olduğuna önce kendinizi sonra diğerlerini inandırın.
3- Başarıyı ödüllendirmek, başarısızlığı ve tembelliği cezalandırmak yerine,Başarıyı ve başarısızlığı ödüllendirin. Sadece tembelliği cezalandırın.
4- İşe değer veren ve yapılan işi destekleyen kişiler aramak, desteklemek yerine, uzak durmanın, dikkati başka yöne çevirmenin yollarını arayın.
5- Güvenilir ve pratik şeyler üzerinde düşünüp, bunları gerçekleştirmek için plan yapmak yerine, komik, saçma ve pratik olmayan şeyler üzerinde düşünün. Bunlarnı gerçekleştirmek için plan yapın.
6- Geçmiş deneyimlerinizi alıp, kopyalamak yerine, geçmiş deneyimlerinizi tamamen unutun.
7- Özellikle yeni işe alımlarda adayları izlemek için iş mülakatları yapmak yerine,Adayları izlemek için değil, yeni fikirler elde etmek için iş mülakatlarından yararlanın.
8- Karşı karşıya kaldığınız sorunun esasını hiçbir zaman çözememiş olan insanları görmezden gelmek yerine, karşılaştığınız sorunların aslını çözen insanlara önem verin.
9- Mutlu insanlar bulup, kavga etmeyeceklerinden emin olmak yerine,Mutlu insanlar bulup, kaga etmelerini sağlayın.
10- Hızlı öğrenen, kurumu hızlı tanıyacak kimseleri işe almak, sevebileceğiniz ve ihtiyacınız olanlarla çalışmak yerine, yavaş öğrenenleri, kurumu zor tanıyacak olan kimseleri işe alın. Sevmeseniz bile sizi rahat ettirecek kimseleri işe alın. İhtiyacınız olmayan kimseleri işe alın.
11- Dikkat gösterecek, yöneticilerine ve birlikte çalıştıklarına riayet edecek kimseleri cesaretlendirmek yerine, yöneticilerini ve birlikte çalıştığı kimseleri görmezden gelecek, onlara kafa tutacak insanları destekleyin.
12- Sıra dışı fikirlerin uygulanmasında ve kullanılmasında beceriklilik etkinliğin göstergesi olduğuna inanmak yerine, yaratıcı şirketler ve ekiplerde çalışmanın verimsiz ve can sıkıcı olduğuna inanın.
Kaynak: www.yonetisim.com / Standford Üniversitesi Profesörlerinden Robert I. Sutton’un kitabından alıntı yapılmıştır.
Kaynak: www.yonetisim.com / Standford Üniversitesi Profesörlerinden Robert I. Sutton’un kitabından alıntı yapılmıştır.
0 yorum:
Yorum Gönder