Çalışanlara psikolojik, hukuki, tıbbi ve mali konularda hizmet vermek üzere kurulan Avita Çalışan Destek Programı’ndan 9 ayda 9.206 çalışan hizmet aldı. Bir çağrı merkezi formatında çalışan Avita’ya gelen aramaların yüzde 34’ünü psikolojik, yüzde 23’ünü hukuki, yüzde 19’unu tıbbi danışmanlık, yüzde 18’ini genel bilgi (otel, uçak rezervasyonu vs) oluşturdu. Psikolojik aramalarda en sık rastlanan sorunlar stres, depresyon ve uyku bozuklukları. İşle bağlantılı konularda ast üst ilişkileri, tükenmişlik sendromu, emeklilik ve terfi problemleri ile ilgili sorular geldi.
TEB Sigorta, Inmet Mining Rize Çayeli Bakır İşletmeleri, Fortis Bank, İMKB Çalışanları Derneği, Vodafone, Motorola çalışanlarına psikolojik, tıbbi, hukuki ve mali konularda danışmanlık hizmeti veren Avita Çalışan Destek Programı ilk 9 ayda gelen aramaların istatistiğini çıkardı. İstatistikler Türkiye’de çalışan kesimin en çok ihtiyaç duyduğu destek konularını ortaya koyması açısından önem taşıyor. Avita’nın çalışan destek hizmetinden Ocak ayı sonu itibarı ile toplam 9.206 çalışan yararlandı. Gelen çağrıların dağılımı şöyle:
-psikolojik konular yüzde 34
-hukuki konular yüzde 23
-tıbbi konular yüzde 19
-genel konular (otel, uçak, restoran, etkinlik bilgi ve rezervasyon hizmetleri) yüzde 18
-mali bilgi hizmetleri yüzde 6.
Çağrıların yüzde 63’ü İstanbul’dan, yüzde 7’si Ankara’dan, yüzde 3’ü İzmir’den ve yüzde 27’si de diğer illerden geldi. Çağrılar en çok çarşamba ve perşembe günleri 14-15 saatlerinde geliyor ve arayanların yüzde 58’ini kadınlar oluşturuyor. Bu hizmetten çalışanların aileleri de yararlanabildiği için arayanların yüzde 91’ini çalışanlar yüzde 9’unu yakın aile bireyleri oluşturdu. Gelen çağrıların yüzde 62’sini arayan kişinin kendisiyle ilgili, yüzde 19’u çocuklar, yüzde 10’u karı-koca sorunlarıyla ilgili, yüzde 9’u da işle ilgili sorular oluşturdu.
STRES VE DEPRESYON BAŞI ÇEKİYOR
TEB Sigorta, Inmet Mining Rize Çayeli Bakır İşletmeleri, Fortis Bank, İMKB Çalışanları Derneği, Vodafone, Motorola çalışanlarına psikolojik, tıbbi, hukuki ve mali konularda danışmanlık hizmeti veren Avita Çalışan Destek Programı ilk 9 ayda gelen aramaların istatistiğini çıkardı. İstatistikler Türkiye’de çalışan kesimin en çok ihtiyaç duyduğu destek konularını ortaya koyması açısından önem taşıyor. Avita’nın çalışan destek hizmetinden Ocak ayı sonu itibarı ile toplam 9.206 çalışan yararlandı. Gelen çağrıların dağılımı şöyle:
-psikolojik konular yüzde 34
-hukuki konular yüzde 23
-tıbbi konular yüzde 19
-genel konular (otel, uçak, restoran, etkinlik bilgi ve rezervasyon hizmetleri) yüzde 18
-mali bilgi hizmetleri yüzde 6.
Çağrıların yüzde 63’ü İstanbul’dan, yüzde 7’si Ankara’dan, yüzde 3’ü İzmir’den ve yüzde 27’si de diğer illerden geldi. Çağrılar en çok çarşamba ve perşembe günleri 14-15 saatlerinde geliyor ve arayanların yüzde 58’ini kadınlar oluşturuyor. Bu hizmetten çalışanların aileleri de yararlanabildiği için arayanların yüzde 91’ini çalışanlar yüzde 9’unu yakın aile bireyleri oluşturdu. Gelen çağrıların yüzde 62’sini arayan kişinin kendisiyle ilgili, yüzde 19’u çocuklar, yüzde 10’u karı-koca sorunlarıyla ilgili, yüzde 9’u da işle ilgili sorular oluşturdu.
STRES VE DEPRESYON BAŞI ÇEKİYOR
Gelen çağrıların yüzde 34’ünü psikolojik danışmanlık hizmetleri oluşturdu. En sık rastlanan sorunlar stres, anksiyete, depresyon, çocuklarının gelişimine dair sorular, somatoform bozukluklar (psikolojik kökenli fiziksel rahatsızlıklar), uyku bozuklukları ve cinsel sorunlar. Avita Çalışan Destek Programı’ndan Dr. Atilla Erdağ, bu tür sorunların genellikle birbirinin içine geçtiğini söyleyerek, "Örneğin boşanma aşamasında olan danışanda stres, anksiyete, depresyon, uyku, somatoform bozuklukların tümü bir arada olabiliyor" diyor. Bununla birlikte çalışanı danışmanlığa sevk eden ana sebepler incelendiğinde psikolojik konularda gelen çağrıların dağılımı şöyle:
-stres ve depresyon yüzde 24
-anksiyete yüzde 20
-çocuk gelişimine dair sorular yüzde 15
-uyku bozuklukları yüzde 3.
Hukuki konularda en çok ev sahibi kiracı ilişkileri, tüketici hakları, kredili satışlar, icra, iş hukuku, boşanma, miras, gayrimenkul, kat mülkiyeti, borçlar hukuku, para cezaları, şahsın hakları, ticari ihtilaflar ve sigorta ile ilgili konularda çağrılar alınıyor. Tıbbi konularda en çok çocuk hastalıkları, dahiliye, kadın hastalıkları, göz, üroloji ve ortopedi ile ilgili konularda çağrılar alınıyor.
EMEKLİLİĞİME NE KADAR VAR
-stres ve depresyon yüzde 24
-anksiyete yüzde 20
-çocuk gelişimine dair sorular yüzde 15
-uyku bozuklukları yüzde 3.
Hukuki konularda en çok ev sahibi kiracı ilişkileri, tüketici hakları, kredili satışlar, icra, iş hukuku, boşanma, miras, gayrimenkul, kat mülkiyeti, borçlar hukuku, para cezaları, şahsın hakları, ticari ihtilaflar ve sigorta ile ilgili konularda çağrılar alınıyor. Tıbbi konularda en çok çocuk hastalıkları, dahiliye, kadın hastalıkları, göz, üroloji ve ortopedi ile ilgili konularda çağrılar alınıyor.
EMEKLİLİĞİME NE KADAR VAR
İşle bağlantılı konularda gelen çağrıların yüzde 48’ini psikolojik konular, yüzde 52’sini genel bilgi konuları oluşturuyor. Psikolojik konulardan gelen çağrıların çoğunlukla ast üst arasındaki problemlerden doğan psikolojik sıkıntılar, iş stresi, tükenmişlik sendromu ve işten kaynaklanan kaygı bozuklukları ve huzursuzluklarla ilgili. Çalışanların emekliliğe ne zaman hak kazanabilecekleri, terfi problemleri, sosyal güvenlikle ilgili sorular ve insan kaynaklarına ait süreçler de yine yoğunlukla karşılaşılan sorunlardan. Dr. Atilla Erdağ, ast-üst ilişkilerinde yaşanan iletişim bozuklukları ve çatışmalarla ilgili şunları söylüyor: "Çatışma yönetimi, doğru iletişim, öfke kontrolü, empati geliştirme gibi konularda belirli yöntemleri öğretebiliyor, kişisel eğitimler verebiliyor ya da tavsiyelerde bulunabiliyoruz. Çalıştığımız kurumsal firmaların hemen hepsinde zaten tanımlı ve bilinçli İK süreçleri var, danışanlara destek vermekle birlikte çoğu kez soru veya sorununu üstleri ile paylaşmaya ya da İK departmanından yardım almaya da sevk ediyoruz. Ast-üst ilişkilerinde tarafların birbirine doğru geri bildirim vermesinin öğrenilmesi bile pek çok sorunu çözebiliyor."
ÇAĞRILARIN YÜZDE 27’Sİ ANADOLU’DAN
Çok şubeli ve sahada elemanları olan firmalar Türkiye’nin her yerinde bu hizmetlerden yararlanabiliyorlar. Dr. Atilla Erdağ gelen aramalarının yüzde 27’sinin 3 büyük il dışındaki şehirlerden geldiğini hatırlatarak "Hizmetlerimizin Anadolu’da yaygın şekilde kullanılması gerçekten çok önemli çünkü Anadolu’da çalışanlar gerektiğinde, bir telefon mesafesinde uzman hizmeti alıyor veya büyük illerdeki akademik yapılar, konularının uzmanı psikologlar veya doktorlarla buluşturulabiliyor. Bu ’taşrada çalışıyorum’ kaygısını aşmalarına da yardımcı oluyor" diyor. Çağrıların yüzde 78’inin üç büyük ilden geldiğini söyleyen Erdağ, "Yaşam koşullarının güçlüğü, ulaşım, çocukların okulu, sağlık sorunları, büyük şehir ve metropol çalışanlarında daha belirgin olarak yardım ve destek alma ihtiyaçları doğurabiliyor" diyor.
18 uzmandan oluşan çağrı merkezi
Avita Çalışan Destek Hizmeti, TEB Sigorta, Inmet Mining Rize Çayeli Bakır İşletmeleri, Fortis Bank, İMKB Çalışanları Derneği, Vodafone, Motorola tarafından kullanıyor. Sanofi Pasteur, Ford Otosan, Motorola, Vodafone, Siemens firmaları da "expatriate" hizmetleri (emlak, eğitim danışmanlığı, oryantasyon, 7/24 asistans), kriz kritik durum desteği, personele yönelik eğitim gibi konularda destek alıyorlar. 18 kişilik psikolog, avukat, doktor, mali müşavirlerden oluşan ekibin hizmet verdiği Avita’da 27 kişilik bir ekip de otel, uçak rezervasyonları, bilet, hediye gönderimi gibi asistan hizmetleri veriyor.
Her şey alkol bağımlılarıyla başladı
Çalışan Destek Programı (Employee Assistance Program, EAP) ABD’de 60’lı yıllarda çalışanların özellikle de alkol ve bağımlılık sorunlarına karşı arkadaşlık ve dayanışma duygularıyla ortaya çıktı. Günümüzde ABD, İngiltere, İrlanda gibi ülkelerde alkol ve bağımlılığa bağlı problemlerin giderilmesinde Çalışan Destek Programlarının önemli faydaları oluyor. Yurtdışında alkol ve madde kullanımına bağlı problemler yüzde 0.2 oranında iken Türkiye’de Avita’yı arayanlar arasında alkol sorunuyla ilgili destek almak isteyen hiç kimse olmamış. Dr. Erdağ, bunun nedenini ülkedeki alkol tüketiminin az olmasına bağlıyor: "İrlanda’da kişi başı yıllık alkol tüketimi 14,1 litre iken, ülkemizde bu oran 1,4 litre. Dolayısıyla alkol ülkemiz için, özellikle de iş dünyası ile ilişkilendirdiğimizde önemli bir problem olarak karşımıza çıkmıyor."
ÇAĞRILARIN YÜZDE 27’Sİ ANADOLU’DAN
Çok şubeli ve sahada elemanları olan firmalar Türkiye’nin her yerinde bu hizmetlerden yararlanabiliyorlar. Dr. Atilla Erdağ gelen aramalarının yüzde 27’sinin 3 büyük il dışındaki şehirlerden geldiğini hatırlatarak "Hizmetlerimizin Anadolu’da yaygın şekilde kullanılması gerçekten çok önemli çünkü Anadolu’da çalışanlar gerektiğinde, bir telefon mesafesinde uzman hizmeti alıyor veya büyük illerdeki akademik yapılar, konularının uzmanı psikologlar veya doktorlarla buluşturulabiliyor. Bu ’taşrada çalışıyorum’ kaygısını aşmalarına da yardımcı oluyor" diyor. Çağrıların yüzde 78’inin üç büyük ilden geldiğini söyleyen Erdağ, "Yaşam koşullarının güçlüğü, ulaşım, çocukların okulu, sağlık sorunları, büyük şehir ve metropol çalışanlarında daha belirgin olarak yardım ve destek alma ihtiyaçları doğurabiliyor" diyor.
18 uzmandan oluşan çağrı merkezi
Avita Çalışan Destek Hizmeti, TEB Sigorta, Inmet Mining Rize Çayeli Bakır İşletmeleri, Fortis Bank, İMKB Çalışanları Derneği, Vodafone, Motorola tarafından kullanıyor. Sanofi Pasteur, Ford Otosan, Motorola, Vodafone, Siemens firmaları da "expatriate" hizmetleri (emlak, eğitim danışmanlığı, oryantasyon, 7/24 asistans), kriz kritik durum desteği, personele yönelik eğitim gibi konularda destek alıyorlar. 18 kişilik psikolog, avukat, doktor, mali müşavirlerden oluşan ekibin hizmet verdiği Avita’da 27 kişilik bir ekip de otel, uçak rezervasyonları, bilet, hediye gönderimi gibi asistan hizmetleri veriyor.
Her şey alkol bağımlılarıyla başladı
Çalışan Destek Programı (Employee Assistance Program, EAP) ABD’de 60’lı yıllarda çalışanların özellikle de alkol ve bağımlılık sorunlarına karşı arkadaşlık ve dayanışma duygularıyla ortaya çıktı. Günümüzde ABD, İngiltere, İrlanda gibi ülkelerde alkol ve bağımlılığa bağlı problemlerin giderilmesinde Çalışan Destek Programlarının önemli faydaları oluyor. Yurtdışında alkol ve madde kullanımına bağlı problemler yüzde 0.2 oranında iken Türkiye’de Avita’yı arayanlar arasında alkol sorunuyla ilgili destek almak isteyen hiç kimse olmamış. Dr. Erdağ, bunun nedenini ülkedeki alkol tüketiminin az olmasına bağlıyor: "İrlanda’da kişi başı yıllık alkol tüketimi 14,1 litre iken, ülkemizde bu oran 1,4 litre. Dolayısıyla alkol ülkemiz için, özellikle de iş dünyası ile ilişkilendirdiğimizde önemli bir problem olarak karşımıza çıkmıyor."
Hürriyet İK
0 yorum:
Yorum Gönder