Sanal alemde iş yapma fikri, her geçen gün yeni açılımlarla büyüyor. E-ticaret bu sefer bebek bekleyen ve bebeği olanlar için var.
Bir baba olarak bebeklerle ilgili bilgi ve hizmet eksikliğini fark ederek araştırma yapmaya başlayan Halil Erdoğmuş, önce Bebek.com, ardından E-bebek.com'a hayat vermiş: "2000 yılında kızım 2,5 yaşındaydı ve ben de eşimle birlikte kızımı büyütürken yabancı web sitelerini takip ediyordum. O dönemde internetten alışveriş yeni bir kavramdı. İnternetten bebek ürünleri satışı ise Türkiye için hayal gibiydi. Türkiye’de bebek sahibi olmayı düşünen, bebek bekleyen veya bebeği olan kişilerin ulaşabilecekleri kaynaklar kısıtlıydı. Birkaç kitap ve 2 tane bebek dergisi vardı. Dünyada 'babycenter' tarzında isim yapmış siteleri sadece İngilizce bilen ebeveynler takip edebiliyordu ve bunların Türkiye’de örneği bulunmuyordu. Bu eksikliği bizzat bir baba olarak yaşayınca http://www.bebek.com/ adresini, 9 ay sonra da e-ticaret fikriyle birlikte http://www.e-bebek.com/ adresini satın aldım."
Bebek.com’da ailelere hamilelik öncesinden 6 yaşa kadar her türlü konuda bilgi, hizmet ve yardım sunuluyor. Dünyanın 90 ülkesinden Türkler, bebekleri için gereken her şeyi Bebek.com’dan takip edebiliyor. Bebeklerin gelişimi site üzerinden izlenebiliyor, uzmanlara soru gönderilebiliyor ve arkadaşlıklar kurulabiliyor. E-Bebek.com, özellikle vakti kısıtlı olan, çalışan annelere kurtarıcı olarak düşünülmüş. "Türkiye’nin her noktasına her türlü bebek ürününü gönderebiliyoruz" diyen Erdoğmuş, mutlaka internet erişiminin olmasının gerekmediğini ekliyor: "Katalog üzerinden telefonla sipariş alarak, satın almasalar bile bilgi vererek tüm ihtiyaçlarını karşılıyoruz."
SANALDAN FİZİKİ MAĞAZACILIĞA
E-Bebek.com'un yani sanal mağazacılığın ardından Erdoğmuş, 'fiziki' mağazacılığa da yönelmiş. Aldığı siparişlere yetişemeyince, stoksuz çalışmak yetersiz gelmiş ve ofisini depo olarak kullanmaya başlamış Erdoğan. Ancak ofisin de yetmemesiyle 30 metrekarelik bir mağaza açmakta bulmuş yolu. “İnternet mağazamızda gördükleri binlerce ürünü fiziki mağazamızda da göreceklerini düşünerek Bursa’dan, Edirne’den müşteriler gelmeye başladı. Biz de mağazamızı 800 metrekarelik bir alana taşıdık” diyor Erdoğan ve ekliyor: “Mayıs ayında da 5 bin metrekarelik merkezimizi açtık."
Sitenin içeriğine büyük yatırımlar yaptıklarını belirten Erdoğmuş, internette başarı için öncelikle kapsamlı bir içerik hazırlamak gerektiğini söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Bu yüzden Bebek.com'da içeriğe yatırım yaptık. Güven sağladık. Ardından satışlar arttı. İsim ve markanın doğru seçilmesi çok önemli. Bu sebeple Bebek.com, E-bebek.com, Bebek-net ve Bebek-org sitelerini, daha önce satın almış olan birisinden evimi satarak toplam 18 bin dolara satın aldım."
--------------------------------------------------------------------------------
FRANCHISE VERİYOR
Spesifik bir internet sitesini bugün 6 milyon dolar ciroluk bir e-ticaret şirketi haline getiren Erdoğmuş, bu yıl 10 milyon dolar ciro hedefliyor. Bebek.com, bu sene 206 bininci üyeye ulaşırken, E-Bebek.com’un 60 bin olan üye sayısının yılsonunda 200 bin kişilik bir aileler topluluğuna ulaşması bekleniyor.
E-bebek.com ve Bebek.com'un her sene yüzde 100 büyüyen şirketler olduğunu söyleyen Erdoğmuş, bu büyüme hızını 2007’de de devam ettirmek istediğini belirtiyor. Erdoğmuş, "Her yerde bulunmayan ama bebekli aileler için hayat kurtarıcı bazı ürünler satıyoruz. Bu konudaki çeşitliliğimizi artırmak için araştırmalarımız devam ediyor" diyor ve ekliyor: "Mayıs ayında Ankara’da açtığımız ilk franchise mağazamızın Türkiye çapında sayısını artırmayı planlıyoruz. Telefonla sipariş sayesinde zaten köy, kasaba, şehir farkı olmaksızın her noktaya ürün gönderebiliyoruz. Bu hizmetimizin kalitesini artırarak gelişmiş bir çağrı merkezi kurduk."
Çağrı merkezi: (0216) 325 11 11
Hicran Tekin
Bir baba olarak bebeklerle ilgili bilgi ve hizmet eksikliğini fark ederek araştırma yapmaya başlayan Halil Erdoğmuş, önce Bebek.com, ardından E-bebek.com'a hayat vermiş: "2000 yılında kızım 2,5 yaşındaydı ve ben de eşimle birlikte kızımı büyütürken yabancı web sitelerini takip ediyordum. O dönemde internetten alışveriş yeni bir kavramdı. İnternetten bebek ürünleri satışı ise Türkiye için hayal gibiydi. Türkiye’de bebek sahibi olmayı düşünen, bebek bekleyen veya bebeği olan kişilerin ulaşabilecekleri kaynaklar kısıtlıydı. Birkaç kitap ve 2 tane bebek dergisi vardı. Dünyada 'babycenter' tarzında isim yapmış siteleri sadece İngilizce bilen ebeveynler takip edebiliyordu ve bunların Türkiye’de örneği bulunmuyordu. Bu eksikliği bizzat bir baba olarak yaşayınca http://www.bebek.com/ adresini, 9 ay sonra da e-ticaret fikriyle birlikte http://www.e-bebek.com/ adresini satın aldım."
Bebek.com’da ailelere hamilelik öncesinden 6 yaşa kadar her türlü konuda bilgi, hizmet ve yardım sunuluyor. Dünyanın 90 ülkesinden Türkler, bebekleri için gereken her şeyi Bebek.com’dan takip edebiliyor. Bebeklerin gelişimi site üzerinden izlenebiliyor, uzmanlara soru gönderilebiliyor ve arkadaşlıklar kurulabiliyor. E-Bebek.com, özellikle vakti kısıtlı olan, çalışan annelere kurtarıcı olarak düşünülmüş. "Türkiye’nin her noktasına her türlü bebek ürününü gönderebiliyoruz" diyen Erdoğmuş, mutlaka internet erişiminin olmasının gerekmediğini ekliyor: "Katalog üzerinden telefonla sipariş alarak, satın almasalar bile bilgi vererek tüm ihtiyaçlarını karşılıyoruz."
SANALDAN FİZİKİ MAĞAZACILIĞA
E-Bebek.com'un yani sanal mağazacılığın ardından Erdoğmuş, 'fiziki' mağazacılığa da yönelmiş. Aldığı siparişlere yetişemeyince, stoksuz çalışmak yetersiz gelmiş ve ofisini depo olarak kullanmaya başlamış Erdoğan. Ancak ofisin de yetmemesiyle 30 metrekarelik bir mağaza açmakta bulmuş yolu. “İnternet mağazamızda gördükleri binlerce ürünü fiziki mağazamızda da göreceklerini düşünerek Bursa’dan, Edirne’den müşteriler gelmeye başladı. Biz de mağazamızı 800 metrekarelik bir alana taşıdık” diyor Erdoğan ve ekliyor: “Mayıs ayında da 5 bin metrekarelik merkezimizi açtık."
Sitenin içeriğine büyük yatırımlar yaptıklarını belirten Erdoğmuş, internette başarı için öncelikle kapsamlı bir içerik hazırlamak gerektiğini söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Bu yüzden Bebek.com'da içeriğe yatırım yaptık. Güven sağladık. Ardından satışlar arttı. İsim ve markanın doğru seçilmesi çok önemli. Bu sebeple Bebek.com, E-bebek.com, Bebek-net ve Bebek-org sitelerini, daha önce satın almış olan birisinden evimi satarak toplam 18 bin dolara satın aldım."
--------------------------------------------------------------------------------
FRANCHISE VERİYOR
Spesifik bir internet sitesini bugün 6 milyon dolar ciroluk bir e-ticaret şirketi haline getiren Erdoğmuş, bu yıl 10 milyon dolar ciro hedefliyor. Bebek.com, bu sene 206 bininci üyeye ulaşırken, E-Bebek.com’un 60 bin olan üye sayısının yılsonunda 200 bin kişilik bir aileler topluluğuna ulaşması bekleniyor.
E-bebek.com ve Bebek.com'un her sene yüzde 100 büyüyen şirketler olduğunu söyleyen Erdoğmuş, bu büyüme hızını 2007’de de devam ettirmek istediğini belirtiyor. Erdoğmuş, "Her yerde bulunmayan ama bebekli aileler için hayat kurtarıcı bazı ürünler satıyoruz. Bu konudaki çeşitliliğimizi artırmak için araştırmalarımız devam ediyor" diyor ve ekliyor: "Mayıs ayında Ankara’da açtığımız ilk franchise mağazamızın Türkiye çapında sayısını artırmayı planlıyoruz. Telefonla sipariş sayesinde zaten köy, kasaba, şehir farkı olmaksızın her noktaya ürün gönderebiliyoruz. Bu hizmetimizin kalitesini artırarak gelişmiş bir çağrı merkezi kurduk."
Çağrı merkezi: (0216) 325 11 11
Hicran Tekin
0 yorum:
Yorum Gönder