ABD'li ünlü iş ve yönetim uzmanı Ram Charan, “Her İş Büyüyebilir: Şirketiniz Sürekli Büyümeyi Nasıl Yakalayabilir” (Every Business is Growth Business: How Your Company Can Prosper Year After Year) adlı kitabında, kriz dönemlerini hasarsız atlatabilmek ve durgunluğu yönetebilmek isteyen şirketlere şu önerilerde bulunuyor:
* Büyümeye odaklanmayın. Farklı olmaya çalışın. Stratejinizi tekrar gözden geçirin. Tedarikçilerinizle tekrar görüşün.
* Satış ekibini analiz edin. Performanslarını tek tek inceleyin. Verimli çalışmalarını sağlayın.
* Nakit karlılığı yüksek ürünlerde fiyattan feragat edin. Satışları artırmak için promosyon uygulayın.
* Mevcut müşterilerinizle ilişkilerinizi tasarruf uğruna koparmayın. Ürün ve hizmet kalitenizi düşürmeyin.
* Kredibilitenizi düşürmeyin. Borsa uzmanlara karşı şeffaf olun. Onlara hedeflerinizi ve aldığınız kararları anlatın.
* Tedarikçilerinizle resesyon döneminde birlikte hareket edin. Tam bir uzlaşmayla karar alın.
* Diğer sektörlerden yöneticilerle konuşun. Özellikle de bankaların üst düzey yöneticilerinin görüşlerini dikkate alın.
* Günün gerisinde kalmayın. Sizi atağa geçirecek yatırımlarınızı bir kenara atmayın...
Kaynak: Koniks:Dt_turan
0 yorum:
Yorum Gönder