Toyota ya kadın eli değidi...

5 Ocak 2008 Cumartesi



Toyota’nın Adapazarı’ndaki üretim tesislerinde, 2007’de ilk kez idari bölümün dışında üretim hatlarında da bayanların çalışmasının önü açıldı.
Otomotiv Genel Müdürü ve CEO’su Tamer Ünlü, bayan çalışanların üretim hattında çalışmalarını, desteklenmesi gereken bir sosyal sorumluluk projesi olarak gördüklerini söyledi. Adapazarı’ndaki tesislerde 3 bin 500 kişinin çalıştığını ve bunların 85’inin bayanlardan oluştuğunu kaydeden Tamer Ünlü, ilk kez üretim hatlarında da bayanların çalışması için yeni eleman alımı yaptıklarını kaydetti. Ünlü, "Bayanlar da erkeklerle aynı şartlarda çalışmaktadırlar. Bayanlar da erkekler gibi aynı performansı göstermektedir." şeklinde konuştu. 2007 yılı içerisindeki politik ve ekonomik dalgalanmaların dönemsel etkilerinin olduğunu ifade eden Ünlü, üretim ve ihracat, üretilen yeni modeller, kısa ve orta vadede yapılması planlanan yatırımların dış ticarete olumlu etki yaptığını ve iyi bir yıl geçirdiklerini vurguladı. Fabrikada Auris ve Corolla Verso modellerinden bu yıl için 160 bin adet üretim gerçekleştirileceğini ve aynı rakamın 2008 hedefi de olduğunu dile getiren Ünlü, bunun yüzde 90’dan fazlasını ihraç ettiklerini kaydetti.
Kaynak: Zaman Gazetesi / Salih Hamurcu

0 yorum: