Rahmi Koç: 2008 yılında her şeye hazırlıklı ve tedbirli olmamız lazım

15 Ocak 2008 Salı

Arçelik çamaşır kurutma makinesi tesisinin açılışında konuşan Rahmi Koç, 'Politik ve ekonomik dengeleri çok dikkatli ve gelişmeleri yakından takip ederek, her an istikamet değiştirecek şekilde tedbirli olmamız lazım' dedi
Koç Holding Yönetim Kurulu Şeref Başkanı ve Arçelik Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Koç, "2008 senesine, politik ve ekonomik dengeleri çok dikkatli ve gelişmeleri yakından takip ederek, her an istikamet değiştirecek şekilde hazırlıklı ve tedbirli olmamız lazım" dedi. Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi'nde bulunan şirket arazisinde faaliyete geçen Arçelik çamaşır kurutma makinesi işletmesinin açılışında konuşan Rahmi Koç, 2008 yılının ilk fabrika açılışını gerçekleştirdiklerini söyledi.
Arçelik global marka
"Türkiye'nin en tanınmış markası olan Arçelik"in, Koç Topluluğu'nun hedefi olan cirosunun yüzde 50'sini yurtdışından sağlamak yolunda büyük bir adım attığını ifade eden Koç, "Arçelik büyüme stratejisini devam ettirmiş, Romanya, Rusya ve son olarak Çin olmak üzere yurtdışında üç, yurtiçinde de sekiz üretim tesisi ile dünyada 100'den fazla ülkeye ürün ve hizmet vermeye devam etmektedir" dedi. Koç, Türkiye'nin ilk ve tek kurutma makinesi üretim tesisinin 500 kişinin üstünde istihdam sağlayacağını, imalatının yüzde 80'ini ihraç edeceğini ve Arçelik ihracatına önemli katkı sağlayacağını bildirdi. Rahmi Koç, "Arçelik yurtiçinde imal ettiği ürünlerin her birinde planladığı pazar payına erişmiştir. Bundan sonraki misyonu yurtdışında büyüyerek global oyuncular arasında yerini almaktır" diye konuştu.
'Her şey hükümetle olmaz'
Gerek ekonomik gerekse siyasi birçok gelişmenin yaşandığı zorlu bir yılın daha geride bırakıldığına işaret eden Rahmi Koç, şöyle devam etti: "Ne var ki istikrarın sürdürülmesi, ekonomik disiplinin tavizsiz uygulanması bu zorlukları asgari düzeye indirmiştir. Dünya ile gitgide entegre olmamız, yalnız iç sorunların değil, dış zorlukların da hesaba katılarak gerekli tedbirlerin zamanında alınması kaçınılmazdır. 2008 senesine, politik ve ekonomik dengeleri çok dikkatli ve gelişmeleri yakından takip ederek, her an istikamet değiştirecek şekilde hazırlıklı ve tedbirli olmamız lazım." Petrol fiyatlarının 100 doları geçmesi, ABD'deki tutsat krizi nedeniyle ABD ekonomisinin yavaşlaması, Ortadoğu'daki sıcak gelişmeler, Güney Doğu Asya ülkelerinin rekabeti, Türkiye'nin enerji ithal ettiği ülkelerle olan siyasi dengeleri, yabancı sermayeyi çekmek, sıfırdan fabrikalar kurmak, ihracattaki katma değeri arttırmak, vergiyi tabana yaymak, Avrupa topluluğu ile ilişkileri sürdürmenin 2008 senesinde hükümetin ele alacağı konulardan sadece birkaç tanesi olduğuna işaret eden Koç, "Gayretimiz istikrarın devamı, elde ettiğimiz büyümenin sürdürülmesi ve Türkiye'yi dünya liginde bulunduğundan birkaç kademe daha ileri götürmektir" dedi. Koç, her şeyi hükümetten beklemenin zamanının geçtiğini, herkesin el birliği, güç birliği yaparak yardımcı olması gerektiğini vurguladı.
Çayırova'dan tesis taşıdılar
Arçelik, çamaşır kurutma makinesi üretim kapasitesini dört kat artırarak, 26 milyon avro değerindeki ek yatırımla Türkiye'nin bu üründeki 'ilk' işletmesini hizmete açtı. Pazardaki artan talepleri karşılamak ve bu ürün segmentindeki potansiyeli değerlendirmek amacıyla, Çayırova'daki çamaşır kurutma makinesi üretimini Çerkezköy'e taşıyan Arçelik, bu yatırımıyla yıllık konsolide cirosunu artırmayı hedefliyor. Çayırova'da bulunan yıllık 200 bin adet kapasiteli çamaşır kurutma makinesi üretimini 800 bin adete çıkarma hedefiyle, geçen yıl Çerkezköy'de temelini attığı işletmeyi hizmete açan Arçelik, buradaki üretiminin yaklaşık yüzde 80'ini ihraç etmeyi amaçlıyor.
'Yeni yatırımla ciroya 120 milyon avro ekleriz'
Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, yeni yatırımla yıllık konsolide cirolarına yaklaşık 120 milyon avro katkı sağlamayı hedeflediklerini söyledi. Özdemir, geçen yıl beyaz eşya sektöründe iç pazarın yaklaşık yüzde 7 mertebesinde küçülmesinin beklendiğini, buna karşın Arçelik'in, beyaz eşya iç pazar satışlarını adetsel olarak son beş yılda ikiye katlarken, cirosal olarak iki katın da üzerinde artırmayı başardığını söyledi. 2006 sonu itibarıyla dünya beyaz eşya pazarı verilerine göre 16.5 milyon adetlik hacme ulaşan kurutucunun, bugün en çok Kuzey Amerika ülkelerinde kullanılırken, Batı Avrupa'da da 5 milyon adetlik hacmiyle ikinci sırada geldiğini belirten Özdemir, şöyle devam etti: "Tüm Avrupa'da yaygın olarak kullanılan çamaşır kurutma makinesi, Türkiye'de ise henüz yeterince tanınmıyor. Fakat yaşam tarzının değişmesi ve site-rezidans gibi yerleşim alanlarının çoğalmasıyla birlikte bu ürüne olan talebin de önemli ölçüde artacağını öngörmekteyiz. Bu itibarla çamaşır kurutma makinesini, ülkemizde kolay satın alınabilir bir ürün haline dönüştürme yolunda da hızla ilerleyeceğimiz kanaatindeyim. Bütün rakiplerimizin yer aldığı tüm kurutucu sınıfında ürünleri, Arçelik, Beko ve Blomberg markalarımızla tüketicilerimizin beğenilerine sunacağız. Ürün gamında bulunan bacalı, kondanserli ve ısı pompalı çamaşır kurutma makinelerinde ilk etapta mevcut modellerin üretimine devam etmeyi planlıyoruz. Avrupa'nın bugün en az enerji harcayan çamaşır kurutma makinesini üreten Arçelik, sahip olduğu teknolojik bilgi birikimi ve inovatif gücüyle pazara öncü ürünler getirmeye devam edecektir."
Radikal

0 yorum: