Gizli Müşteri Nedir ?

15 Ocak 2008 Salı

Gizli Müşteri Araştırması herhangi bir zamanda herhangi bir müşteri tarafından hizmet performansının değerlendirilmesidir. Tıpkı padişahlarımızın zamanında Tebdil-i Kıyafet halk arasında gezmesi gibi.. Bugün de artan şube sayısı sonucu zorlaşan kontrol sebebiyle hizmet sektöründeki firmalar tebdil-i kıyafet gizli müşterileri çalışanlarını ve mağazalarını denetlemeye gönderiyorlar.Yılda binlerce dolar harcayarak çalışanlarınıza sunduğunuz eğitimlerin ne kadar hayata geçtiğini, personelinizin sattığı ürün hakkında ne kadar bilgiye sahip olduğunu ya da müşterilerinize daha iyi hizmet sunabilmek için koyduğunuz kuralların ne kadar uygulandığını görmek için gizli müşteri araştırması yapmalısınız. Ayrıca, müşteri gözünden hizmet performansınızdaki geliştirilmesi gereken tarafları öğreneceksiniz.
İşte Gizli Müşteri Araştırmalarının Faydaları :
Müşteri memnuniyetinde artışÇalışan performansında artışÇalışanların müşteriye verdiği önemde artışRakipleri izleyebilmeEğitim İhtiyaçlarının Etkin şekilde tespitiOrganizasyon gelirinde artışOrganizasyon hedeflerine ulaşmada kazanılan hızOrganizasyon performansının ''müşteri gözüyle'' ölçülmesiOrganizasyonun gelişim sürecini izleyebilme
Gizli Müşteri Araştırması hizmet sektöründe çok geniş bir alanda uygulanmaktadır.
Bu araştırmayı en yoğun şekilde yapan sektörler:
Bankacılık,
Restoran,
Perakende,
Otelcilik,
Çağrı Merkezi,
Devlet Kurumları,
E-Ticaret,
Taşıma Sistemleri,
Sinema-Tiyatrolar,
Kargo-Nakliye şirketleri,
Hastaneler,
Sosyal Tesisler
Benchmarking :Gizli Müşteri Araştırmaları çok etkin bir benchmarking aracıdır. Kendi çalışanlarınız ve hizmet sunmadaki gücünüz hakkında sahip olduğunuz bilgi kadar rakipleriniz hakkında da bilgili olmanız çok önemlidir. Böylece kendinizi geliştirmek adına yapacağınız çalışmalar için rakiplerin size göre güçlü olduğu yanları da değerlendirmeye katabilir ve müşteri tercihlerini lehinize çevirmek adına daha etkin çalışmalar yapabilirisiniz.Yapılacak Benchmark çalışmasının frekansı belirlenirken kendi firmanızda yaptığınız çalışmanın frekansı, çalışmaya katılacak rakiplerin sayısı, büyüklüğü, ne kadar geniş bir alana yayıldığını dikkate almalısınız.
PlusValue, geniş gizli müşteri ağı ile Gizli Müşteri Araştırması çalışmalarınıza yanınızda..
Gizli müşteri olmak istiyorum diyorsanız : PlusValue'ye başvurabilirsiniz.
kaynak : morfikirler

0 yorum: