Hyundai, üetimi yüzde 42'ye çıkarmayı hedefliyor

11 Ocak 2008 Cuma


Dünya çapındaki fabrikaları ile 2007'de toplam üretimin yüzde 35'ini oluşturan Hyundai, üretimdeki payını 2008'de yüzde 42'ye çıkarmayı hedefliyor.
Hyundai'den yapılan yazılı açıklamada, Hyundai Motor Company'nin, 2007 yılında dünya çapındaki satışlarında yine rekor kırarak yükselişini sürdürdüğü belirtildi.
Şirketin 2006 yılına göre satışlarını yüzde 4,1 oranında artırdığı ve 2007 yılındaki toplam satışı 2 milyon 602 bin 322 adede yükseldiği ifade edilen açıklamada, Hyundai'nin Kore'de bulunan üç fabrikasından denizaşırı ülkelere yapılan ihracatın yüzde 4,3 oranında arttığı ve 1 milyon 76 bin 716 adet olarak gerçekleştiği bildirildi. Türkiye, ABD, Çin ve Hindistan'daki fabrikalardan yapılan satışlarda ise yüzde 1,6 oranında artış kaydedilerek 900 bin 311 adetlik satışın yakalandığı, Hyundai'nin Kore'deki satışlarının da 2006'ya göre yüzde 7,6 artışla 625 bin 275 adede çıktığı ifade edildi.
Hyundai'nin dünya çapındaki fabrikalarının 2007'de toplam üretimin yüzde 35'lik bölümünü oluşturduğu kaydedilen açıklamada, 2008 yılında bu rakamın yüzde 42'ye çıkarılmasının hedeflendiği vurgulandı. Artıştaki en büyük payı Çin ve Hindistan'daki mevcut yatırımlara ek olarak yapımı tamamlanacak olan ikinci fabrikaların oluşturacağı, ayrıca ABD ve Çek Cumhuriyeti'nde yapımı süren fabrikalar ve kısa süre önce karar verilen Rusya fabrikasıyla, üretim rakamlarının önümüzdeki yıllarda daha da artırılmasının planlandığı ifade edildi.
Satış rakamlarında da artış hedefleniyor
Hyundai Motor Company'nin 2008 yılında global satış rakamlarını 2007'ye göre yüzde 19,6 oranında artırarak 3,11 milyon adede çıkarmayı hedeflediğinin bildirildiği açıklamada, Kore satışlarının da yüzde 8'lik artışla 670 bin adede yükseltilmesi ve Kore'deki fabrikalardan yapılan ihracatın yüzde 4,6 oranında artırılıp 1,13 milyon adede çıkarılması, Türkiye, ABD, Hindistan ve Çin'deki fabrikalardan yapılan satışlarda da yüzde 46'lık artışla 1,31 milyon adede ulaşılmasının hedeflendiği kaydedildi.
Türkiye satışları
Hyundai'nin 2007 yılında Türkiye'de binek otomobil ve hafif ticari araçlarda toplam 38 bin 686 adetlik satış gerçekleştirdiğinin ifade edildiği açıklamada, şunlar belirtildi:
"Hyundai, toplam 594 bin 762 adetlik satışın yapıldığı Türk Otomotiv Sektörü'nde yüzde 6,5 pazar payı alarak yılı 5'inci sırada tamamladı. Hyundai'nin en çok satılan modeli, 15 bin 457 adetle Accent Era oldu. Accent Era'nın en çok tercih edilen motor seçeneğiyse yüzde 46,2'lik payla 1.4 litre hacimli benzinli motor oldu. Hyundai Assan İzmit Fabrikası'nda 2007 yılında toplam 90 bin 180 adetlik araç üretimi gerçekleşti ve bu üretimin yüzde 77'lik bölümü olan 69 bin 200 adedi, tüm Avrupa ülkeleri başta olmak üzere 60'tan fazla ülkeye Türkiye'den ihraç edildi. 2007 yılı içinde ihracatı yapılan Accent, Matrix ve Starex modelleri arasında da yüzde 56,6'lık oranla en çok ihraç edilen araç Accent oldu."
Türkiye'de 2008 hedefleri
Hyundai'nin, global hedefler doğrultusunda 2008 yılında Türkiye'deki üretimini, iç pazar satışlarını ve ihracat rakamlarını da artırmayı hedeflediğinin vurgulandı. Hyundai Assan Başkanı ve üst yöneticisi (CEO) Joong-Geol Kim, 2007 yılı satışlarının 38 bin 686 adet olarak gerçekleştiğini ve pazardan yüzde 6,5 oranında pay aldıklarını belirterek, şunları kaydetti:
"İhracatlarımızla birlikte 2007 yılı toplam satışlarımız da yaklaşık 108 bin adet olarak gerçekleşti. Bu sayede 2006 yılına göre iç pazar ve ihracat satışlarımızda yüzde 23 oranında artış elde etmiş olduk. 2008 yılında pazardan yüzde 8 civarında pay almayı hedefliyoruz. İzmit Fabrikamız'ın fiziki üretimini 100 bin adede çıkarmayı ve ürettiğimiz araçların yüzde 80'ini ihraç etmeyi
planlıyoruz."

0 yorum: