Pazarlama-satışın en önemli silahlarından biri reklamlardır. Piyasaya girmeyi hedefleyen üretici reklam harcamalarıyla (-ki bunun maliyetini tahmin edersiniz) gücünü ıspatlamayı ve tüketici üzerinde etkili olmayı hedefler. Bunu yaparken rakipleriyle alay etmekten tutunda, kimi zaman mizah kimi zaman dram, kimi zamanda bilişimden faydalanarak tüketici zihninde yer etmek ister.
Bu yer edinme olumsuz yöndede olabilir. Reklamın iyisi kötüsü olmaz fikrini saplantı haline getirmiş olanlardansanız bilemem ama özellikle içimi gıcıklatan reklamlar dolayısıyla evime sokmadığım ürünler biliyorum . Bir çok tanıdığımla da aynı fikirdeyiz. Adını vermeden kısaca anlatıyım birini; genç odası üreticilerinden biri. Söylicek kelime bulamıyorum. Tamam sloganlaşmış artık beynimde ama bunu unutmadığım sürece o ürüne yakınlaşamam. Hani reklamda 8-10 yaşlarında çocuk yemek masasında ..... sözüydü hani deyip güldüğü reklam varya ondan bahsediyorum. Yok arkadaş reklamın iyisi kötüsü olur. Kötü reklam üründen uzaklaştırır. En azından beni öyle.Gelişigüzel reklamlara onlaca para veren üreticiye acıyorum doğrusu. Gerçi okadarcık maaşla işçi çalıştırırsan kazandığın paralarda biryerlere gider tabi. Neyse bu başlı başına bir konu. Hadi İYİ REKLAMLAR.
1 yorum:
Güzel video ama bu arada şu amcayı özlemişim ya yandaki :) Eşine selamlar
Yorum Gönder