Satınalma - Pazarlama İlişkisi

8 Aralık 2007 Cumartesi

Çalıştığım birimler içerisinde Satınalma birimide olmuştu. Satınalmacılar genelde burnu havada, herşeyi ben bilirim havasında olurlar (pazarlama bloğu olması dolayısı ile rahat atıp tutuyorum aramızda kalsın lütfen! Ayrıca ben öyle değildim ). Çalıştığım o dönemde pazardan öğrendiğim çok şey oldu. Tedarikçi firmalardan yaptığım talepler doğrultusunda ürün kalitesi, fiyatlar, kullanım ömürleri ..vs hakkında epey bilgi edindim. Ve satınalma biriminin en büyük artısı bir çok pazarlama personelini karşılaştırma olanağı olmasıdır. Farkettiğimse fiyatların düşük olmasıyla satınalma arasında çok fazla ilişki yok. İşte pazarlamacı da bu doğrultuda kendini gösteriyor. Ürünü satan ile satın alan arasındaki doğru frekansı yakalamak ve bu frekansı korumak çok önemli. Aynı dili konuşmakla başlıyor herşey. İstenen talebi net ve çabuk anlayabilmek, çabuk çözüm üretmek e tabii ki üst birimlere satınalmacıyı sevdirecek çözümler üretmekle pazarlamacı frekansı yakalar. Bunu sürdürebilir hale getirmekle artık satınalmacıyı avuçlarının içine almışsındır. Bu noktada vurgulamak istediğim satınalma birimi çalışanları genelde küçük dağları yarattım havasındayken göremedikleri pazarlama personellerine ihtiyaçları olduklarıdır.
Pazarlamacı arkadaşlarıma sesleniyorum sizde bunun farkındasınız elbette ama hatırlatmakta fayda var. Satınalmacı, sizler olmadan maaş zammı alamaz. Ataması kolay olmaz. Satınalma birimi işinde tutunması, tekmeyi yememesi için size ihtiyacı var. Buda sizin kozunuz olsun. Hadi kolay gelsin...

1 yorum:

Mali Rehber dedi ki...

Merhaba dostum yeni blogunu ve pazarlama bilgilerini paylaşma mücadeleni beğeniyor ve şiddetle destekliyor, benim web sitem ve bloguma link vermediğin için eshefle kınıyor ve seni bundan dolayı bir cadde action ile cezalandırıyorum. :))
http://malirehber.blogspot.com