Pazarlama, teknolojik gelişmelerin de etkisiyle giderek yepyeni bir boyut kazanıyor. Kitlesel pazarlamadan bireysel pazarlamaya dönüş de; şirketleri ve yeni girişimcileri bu alanda fikirler geliştirmeye zorluyor. Şirketler, ileri teknoloji ile ihtiyaçları birebir karşılamaya yönelik daha akıllı sistemler geliştirmeye çalışıyor. Ancak bunların yeterli olduğunu söylemek tabii ki mümkün değil.
Bu nedenle teknoloji ve internet, gıda, enerji, kentleşme gibi mega alanların yanı sıra, tüm dünyada bazı göstergelerin işaret ettiği sektörlere dikkat çekmekte fayda var. Örneğin sağlık sektörü... Yapılan araştırmalara göre gelecek 12 yılda dünya nüfusunun yarısı, minimum sağlık ihtiyaçlarının karşılanmasından dahi yoksun kalacak. Bu durum, sağlık alanında yapılacak çok iş olduğunu gösteriyor. Son yıllarda medikal ürün ve sağlık hizmetlerinin yatırımcıları çekmesinin önemli nedenlerinden biri de bu göstergeler zaten...
Sağlık son yıllarda daha da önem kazanan bir kavram haline gelirken, tüketicilerde yaşamın her alanda mümkün olduğu ölçüde sağlıklı koşullar oluşturmaya yönelik uğraşlarda artıyor. Bunu, gıda ürünleri ve organik pazardaki gelişmelerden gözlemlemekte mümkün. Bir taraftan sağlık kaygısı ile doğala dönüş isteği diğer taraftan artan ihtiyaçları karşılamaya yönelik ileri teknoloji uygulamaları son yıllarda çevresel bir takım sektörlerinde gelişmesine neden oldu atıkların değerlendirilmesi de bu dönemde büyük önem kazandı. Bu alandaki çalışmaların giderek artan bir ivme ile sürmesi bekleniyor.
Pazarı Okumak
Tüm bu gelişmelerin ışığında, girişimcilerin içinde bulundukları toplum da pazarın ihtiyaçlarını çok iyi okumaları gerekiyor. Okuduğunu yorumlamak ve bir iş fikrine dönüştürmek de ayrı bir beceri konusu"… Artık, eskinin işadamlarının yaptığı gibi sadece içinde bulunduğunuz piyasayı koklayarak ve önsezilerinizle hareket etmeniz mümkün değil. Pazarı yeterince tanımadan, dünya trendlerini takip etmeden kuracağınız işletmenin uzun ömürlü olması, sadece çok şanslı olduğunuzu gösterir...
Bunun için uymanız gereken bazı kurallar var. Bunlar; pazarı araştırmak, görülen veya hissedilen trendleri gözlemleyip yorumlamak, teknolojik gelişmeleri izlemek, trendlerdeki kırılmaları dikkate almak, yani trendlerin gerçek hayata geçişte nasıl şekilleneceğini gözlemlemek ve ona göre pozisyon almak olarak özetlenebilir. İş fikrinizi tüm bu süreçlerin ardından geliştirmeniz ve hayata geçirmeniz mümkün. Buna göre hem dünyada hem de Türkiye’de yaşanan gelişmeler ışığında 2008 yılında yıldızı parlamakta olan sektörler ve iş alanlarını şöyle sıraladık:
Organik Ürünler
Bu alanda tüketici talebine bağlı olarak bayilik ve franchise veren işletmelerin sayısı artıyor. Şirketler pazardaki paylarını artırmak amacıyla sürekli yeni kanallar geliştiriyor. Bu arayış, yeni girişimcilere de fırsat yaratıyor. Ayrıca, pazarın gıda ötesinde yeni ürünlerle tanışması da bugün ve orta vadeli gelecekte sektöründe yatırım potansiyeli olduğunu gösteriyor.
Sağlık, en fazla yatırım alan ve alacak olan sektörlerden biri de sağlık. Bu alandaki gelişme sağlık sektörünü çalışacak personele yönelik eğitim hizmetlerini de gündeme getirecek. Sadece hastane ve klinik yatırımları değil, medikal ürünler, evde bakım ürün ve hizmetleri de sektörün potansiyel vadeden alanları arasında bulunuyor. Eğitim İstihdam, Türkiye’nin en önemli sorunlarından biri. Bununla birlikte kalifiye eleman eksikliği, şirketlerin sıkça vurguladığı bir konu. Özellikle ara eleman yetiştirmeye yönelik olarak eğitim faaliyetlerinin orta dönemde gelişmesi bekleniyor. Enerji dünya genelinde gelecek 10 yıl boyunca enerji sektörünün her yıl yüzde 3 oranında büyümesi bekleniyor. çevresel koşullar nedeniyle bu sektörde ciddi bir yapısal değişim yaşanıyor. Alternatif kaynaklar ise yatırımcılara ciddi fırsatlar sunuyor. Çevre Dönemin en önemli gündem konularından biri de çevre. Tüm dünyada bu alanda atılan adımlar, hazırlanan raporlarla belirlenen ihtiyaçlar, yeni girişimcilere iş alanları yaratıyor. Dönüşüm, bunlardan biri. Orta vadede bu konudaki gelişmelerin sürmesi, çevreye duyarlı yeni sistemlerin geliştirilmesi, tüketicinin bu konuya olan duyarlılığı ile paralel olarak gelişecek. Güvenlik terör olayları, internet sitelerinde hacker’lara karşı alınmaya çalışılan önlemler, güvenliği dünya gündeminde tutuyor. Tehditler sürdüğü sürece bilgi güvenliği, müşteri güvenliği, altyapı güvenliği, kimlik güvenliği, işletme, sokak, bina ve- kişisel güvenlik hizmetleri gelişmeye devam eden alanlardan olacak gibi görünüyor. Bu da girişimcilere yeni iş alanları anlamına geliyor.
Telekomünikasyon
Bu alandaki rekabet, çevresel hizmetlere doğru kayma gösteriyor. Bu hizmetlerin outsource edilmesiyle, birçok küçük işletme büyük telekom şirketlerinin servis sağlayıcısı konumuna dönüşüyor. Bu da bu işletmeler’ için önemli bir pazar demek. Bu hizmetler gelişmeye devam edeceğinden, telekomünikasyondaki yeni fikirler kazanç getirmeyi sürdürecek.
Yazılım
Yazılım ihtiyacı her alanda artıyor. Bu alanda da ihtiyacı birebir karşılamaya dönük uygulamalar gündeme geliyor.
Kaynak: Ekonomist Gazetesi
kobifinans
Yatırım Yapılabilecek Alanlar
3 Mart 2008 Pazartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder