Pazarlama Stratejisi Oluştururken Nelere Dikkat Edilmeli

4 Mart 2008 Salı

Pazarlama stratejisi, tanıtım faaliyetinden ibaret değildir. Pazarlama stratejisi kavramıyla, 4 temel unsuru olan bir 'pazarlama karması' kastedilir. Bu 4 temel ayak:
1.Ürün: Satacağınız mal ya da hizmetMüşterinin beğenisine sunduğunuz ürün ya da hizmetin bizzat kendisi, bir pazarlama aracıdır. Ürettiğiniz ürünün ya da hizmeti içeriğini, rengini, biçimini değiştirmek, müşterinin ilgisini çekecektir. Aynı şekilde, pazara yeni sunulan ürünün kendisi de, hedeflediği kitleye yönelik bir mesaj taşır.
2.Fiyat: Mal ya da hizmetinizin birim fiyatıÜrününüzün ya da hizmetinizin fiyatı, toplam gelirlerinizi etkileyecek en önemli unsurdur. Fiyatlandırma kararını alırken dikkate alınması gereken temel değişkenler,
*Ürün ya da hizmetinize yönelik pazardaki toplam talep, *Pazar fiyatı*Müşterinin, fiyat değişimlerine verdiği tepkidir.
3.Tanıtım: Ürününüzü pazara tanıtmak için kullanacağınız bütün araçlarPazarlama karmasının en önemli unsurlarından biri de, tanıtım stratejisidir. Tanıtımın, düşük maliyetli yolları olduğu kadar, büyük bütçelerle yapılacak biçimleri de var. Tanıtımda kullanacağınız mecraların başlıcaları:
*Broşür kullanarak doğrudan postalama*Afiş ve açıkhava duyurusu (Billboard'lar)*Televizyon, basın ya da radyolarda reklam yayınlamak*Ulusal ya da yerel basına yönelik PR (Halkla ilişkiler) faaliyetleri*Müşterilerin ilgisini çekebilecek bir faaliyete sponsor olmak
4.Dağıtım: Ürününüzü müşteriye ulaştırmak için kullanacağınız kanallardır.Pazarlama stratejinizi oluştururken, dikkat etmeniz gereken en önemli konulardan biri de, dağıtım kanallarının seçimidir. Küçük girişimciler için, mevcut toptan satıcılar ya da dağıtıcılarla çalışmak çoğu zaman en etkin yoldur.

0 yorum: