Özellikle KOBİ 'lerde finans/muhasebe bölümünün en zayıf noktalarından biri olan pazarlama üzerine olumsuz etkileri şirketleri büyümekten alıkoyuyor. Bir marka değeri oluşturmak, satış hedeflerini artırmak, kurumsallaşmak için her ay belirli bütçeler ayırmak gerçeğini kabullenemeyen şirketler ( şirket içindeki finansmancılar) günümüz ekonomisinde yerinde saymak zorunda kalıyorlar.
Pazarlama bütçesi ayırmak belirli dönem için değil sürekli olmalıdır. Kriz dönemlerinde firmaların kısmaya gittiği ilk kalem reklamdır. Oysa bu dönemlerde şirketi ve markayı ön plana çıkarmak rakiplerin elinden iş almak anlamına gelir. Bu çözümü finansman biriminin olumlu karşılaması zordur elbette ancak doğru olanda budur.Kobi'lerin reklam ve pazarlama giderleri günümüzde çok az ve sanırım önümüzdeki birkaç yıl böyle devam edecek. ve onlar da KOBİ olarak kalmaya hatta daha da küçülmeye devam edecekler.
Pazarlama Bütçesi ve Finansman
6 Mart 2008 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder