Pazar payı ve Satış-Karlılık ilişkisi

4 Mart 2008 Salı

Şirketlerin ana hedefi para kazanmaktır. Bunu yaparken çok satmayı amaç edinirler. Pazar paylarının artırılması hedefi her zaman çok kar etmek anlamına gelmez. Aksine pazar payının artırılması hedefi, güvenilmez müşterilerin caride toplanması anlamına gelir.
Aynı sektörde üretim ve satış yapan firmalar, rekabet için , fiyatları alt limite kadar zorladıklarından çok düşük kar oranları ile satış yapmaktadır. Bu ise karlılığı düşürürdüğü gibi pazar payının artması ile ödeme riskinide artırmaktadır.
Çok satış yapmak , çok kişiye ürün satmak yerine mevcut müşterilere verilecek hizmetleri artırmak daha akıllıca olur.
Geçmişten gelen dostluk ilişkileriylede belli müşterinizle fiyat sorunu yaşamayacağınız gibi sizden aldığı hizmeti diğer firmalardan alamama riskinide göze alamayacağından daha sağlıklı satışlar gerçekleştirebilirsiniz.

0 yorum: