Krizde Reklama Ara Veren Yanar

25 Mart 2008 Salı

2007 yılında firmaların reklam yatırımlarının yüzde 20 arttığını söyleyen Türkiye Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu, toplam yatırımların 4.1 milyar YTL’ye ulaştığını söyledi.
2008’den umutlu olduklarını dile getiren Topçuoğlu, "Markalaşma ve rekabet koşulları çok çetin geçiyor. Bu süreçte reklama ara veren yarıştan düşecektir" dedi
.
TÜRKİYE’de firmaların reklam yatırımlarının 2007’de yüzde 20 arttığını söyleyen Türkiye Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu, Türkiye’deki reklam yatırımlarının 4 milyar YTL’yi geçtiğini belirtti. Topçuoğlu, firmalar arası markalaşma ve rekabet süreçlerinin çok çetin geçtiğini belirterek reklam verenlere şöyle seslendi: "Dünya genelinde markalaşma ve rekabet süreci çok çetin koşullar altında geçiyor. Bu süreçte reklam yatırımlarına ara veren yarıştan düşer. Çünkü Türkiye eskisi gibi değil. Rekabet çok acımasız."
TAMAM MI, DEVAM MI: Cem Topçuoğlu, sektörün siyasi ve ekonomik krizlerden çok çabuk etkilendiğini belirterek, şunları söyledi: "Reklam verenlerin önümüzdeki dönemde işleri zor. Markalaşma süreci devam ediyor. Ekonomik büyüme ile rekabet koşulları ağırlaşıyor. Reklam yatırımlarını gerçek bir yatırım gibi görmezsek ve bunların devamlılığı olmazsa kriz anında ve siyasi istikrarsızlık anında zarar olabilir. Reklam veren artık tamam mı yoksa devam mı diye düşünmeli. Reklam verenler yeni mecralar keşfetmeli. Bu süreçte reklam vermeyi kesmeden sponsorluklara devam edilebilir. Yerel basın kullanılabilir."
BÜYÜME YÜZDE 15’İ GEÇER: Geçen yıl reklam yatırımlarının 4.1 milyar YTL’ye ulaştığını ifade eden Topçuoğlu, bu yıl da büyüme beklentileri bulunduğunu anlattı. Medya mecraları arasında televizyonun değerini koruduğunu kaydeden Topçuoğlu, şu bilgileri verdi: "Medya reklamlarında televizyonun payı yüzde 22 arttı. Açıkhava reklamlarında ise artış oranı yüzde 46.8 olarak gerçekleşti. Bu iki mecranın yıldızı sürekli yükseliyor. İnternetin payı yüzde 1.56 olmasına rağmen bu oranın yükseleceğini tahmin ediyoruz. İnternet bu hızı ile dergi ve sinema reklamlarının payını geçecektir. Sektörün genel olarak 2008 yılında yüzde 15-18 bir büyüme oranına sahip olacağını bekliyoruz."
SPORDA İKİ FIRSAT: 2008 yılında dünya genelinde iki önemli organizasyonun düzenleneceğini hatırlatan Topçuoğlu, "Euro 2008 Futbol Şampiyonası ve Olimpiyat oyunları sektörün büyüme rakamlarını doğrudan etkileyecektir. Önümüzdeki birkaç ayı kazasız belasız atlatırsak sektörün önü açık görünüyor" diye konuştu.
3 YILDIZ SEKTÖR VAR: Cem Topçuoğlu, reklam verenlerin sektörel bazda değerlendirmesini yaparak şunları anlattı: "2007 yılında birkaç sektör çok hızlı büyüdü ve reklam verme oranları da arttı. Buna bağlı olarak finans, inşaat ve iletişim sektörlerinin payında büyük artış gözlemledik. Bazı sektörlerde ise oranlar çok az da olsa düşüş yaşadı. Biz 2008 yılında bu oranların çok sürpriz bir gelişme olmazsa artacağını bekliyoruz. Özellikle inşaat sektöründeki gelişmeler devam edecektir."
Amerikalı günde 5.5 saat TV izliyor
DÜNYA genelinde medya mecralarının kullanım oranlarının değişmeye başladığını söyleyen Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı Genel Müdürü Ayşegül Molu, şöyle konuştu: "Televizyon dünya genelinde değerini koruyor ancak tüketicilerin kullanım alışkanlıkları değişiyor. ABD vatandaşı günde ortalama 5.5 saat televizyon izleme süresiyle dünya genelinde birinci sırada yer alıyor. Gençliğin tüketim alışkanlığı internete doğru kayıyor. Bu gençliğin kırılma noktası ise 15 yaş grubu etrafında dönüyor."
Milli gelirdeki payımız çok düşük düzeyde
TÜRKİYE’de kişi başına düşen reklam yatırımlarının hálá birçok ülkenin gerisinde olduğuna dikkat çeken Ayşegül Molu, bu oranların gelişmiş ülkelerde yüzde 1’in üzerinde olduğunu söyledi. Türkiye’de GSMH içinde reklam harcamasının payının yüzde 0.46 olduğunu söyleyen Molu, bu rakamla dünyada 31’inci sırada bulunuyoruz. Romanya ise yüzde 3.6 ile dünya sıralamasında lider konumda yer alıyor" dedi.

0 yorum: