1.Başarıyı çok çalışmak değil, etkili çalışmak getirir. Ne kadar ürettiğiniz değil, neyi, hangi kalitede ürettiğiniz önemlidir.
2.Sert bir rekabetin yaşanmadığı 'niş' bir alan bulun; o alanda uzmanlaşın ve piyasaya o alanda o güne kadar üretilmiş en iyi ürünleri sunun.
3.Markanızı kalite ve değer sunma ilkeleri ışığında oluşturun. Müşteri nezdinde bir kere olumsuz bir imaj oluşturduktan sonra, düzeltmek çok zordur. Kaliteden asla taviz vermeyin.
4.Her zaman daha iyisini yapmak mümkündür. Ürünlerinizin kalitesini sürekli geliştirin.
5.Yaratıcı olun. Faaliyet gösterdiğiniz alana ilişkin yeni teknolojileri takip edin ve uygulayın.
6.Müşterileri dinleyin ve ihtiyaçlarına yanıt verin. Başarı, müşterilere istediklerini vermenizle birlikte gelir. Müşterileri sık sık ziyaret edin ve sunduğunuz ürünün kalitesini artırmak için ne yapmanız gerektiğini sorun. Ürün değil, çözüm satın.
7.Başarıyı planlayın. Hedefleriniz ve o hedeflere sizi götürecek bir planınız olsun. Günlük işlerin koşuşturmacası içinde kaybolmamak için uzun vadeli hedefler belirleyin. Şirketinizin 1 yıl, 3 yıl ve 5 yıl sonra nerede olması gerektiğini düşünün ve bu hedeflere sizi ulaştıracak yol haritasını çizin.
8.Pazarda değişim kaçınılmazdır; değişim dönemlerini avantaja dönüştürün. Değişimin takipçisi değil, lideri olun.
9.Her zaman büyük vaadlerde bulunun ve vaad ettiğinizden de fazlasını verin. Müşterileriniz, beklediklerinden de fazlasını almış olmalarını unutmayacak ve gelecekte sizi ödüllendirecektir.
Girişimci için, başarının 9 temel kuralı
4 Mart 2008 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder