Gerçek Patron Müşteridir

26 Mart 2008 Çarşamba

Maaş çeklerini, ikramiyeleri, sağlık sigortasını, vergileri ve diğerlerini karşılayan müşterinin parasıdır. Çünkü çalı­şanlara ödeme yapan müşteridir, zaten çalışanlar bütün ça­lışanlar patron dahil müşteri için çalışırlar. Bundan dolayı, bir şirketteki her iş müşteri çekmek veya müşteriyi tutmak üzere yapılandırılmış olmalıdır. İstisnasız! Eğer bir iş direk ve dolaylı olarak müşteriyi çekemiyor veya tutamıyorsa, o iş gereksizdir ve dolayısıyla ya bırakılmalıdır ya da başka bir şirkete devredilmelidir.
Patron herkese sürekli müşteriler için çalıştıklarını hatırla­tır. Büyük patronun bir sorumluluğu çalışanlarına müşteriyi nasıl çekeceklerini ve nasıl tutacaklarını öğretmektir. Patron daima şirketle müşteri arasındaki engelleri ortadan kaldırmaya çalışır. Büyük patron her zaman çalışanlarını müşteriyi tutmalarını engelleyen kısıtlayıcı şirket ihtiyaçlarından kurtarır.
Büyük patron satış gücünün raporla­malarını azaltır ki satışçılar işini yapabilsinler. Büyük patron üretim darboğazlarını azaltır ki üretim yapanlar ürünlerini zamanında tamamlayabilsinler. Her çalışanın müşteri için çalışması gerçeği basit bir kav­ramdır, fakat ilginç bir şekilde bazı insanların bunu tam an­lamıyla kavraması zordur. Bazı çalışanlar bir birlik için çalıştıklarını sanıyorlar. Yanlış! Bir birliğe bağlıdırlar ama şirket­lerine ödeme yapan müşteri için çalışıyorlardır. Bazı kamu çalışanları motorlu araçlar bölümünde, polis departmanında, hükümet için veya öğretmenler birliğinde çalıştıklarını sanı­yorlar. Yanlış! Bu insanlar vergileriyle onların maaşlarını kar­şılayan vatandaşlar için çalışıyorlar. Vatandaşlar, metro çalı­şanları, öğrenciler ve öğrencilerin aileleri ödeme yapan müş­terilerdir. Bazıları XYZ şirketinin pazarlama bölümünde karizmatik patronları, kendileri veya bir yardım derneği ya da kilise için çalıştığını sanıyor. Ama ne müşteri ne de para var. Ne para, ne misyon. Ne para, ne papazlık. Ne para, ne askerlik. Ne para, ne yöneticiler (ne patronlar). Müşteriler gerçek patronlardır. Ve memnun kalmayan müşteri her gün çalışanlarını işten çıkarır.
Kaynak: Jeffrey J. Fox’un “Büyük Patron Olmaya Giden Yol” isimli kitabından alınmıştır.
kobifinans

0 yorum: