TÜKETİCİYİ HEDEF ALDILAR

23 Şubat 2008 Cumartesi

Pazar liderliğinden en alt sıralara kadar düşen Reebok, Adidas çatısı altında yeniden yükselişe geçmeye hazırlanıyor. Ürün çeşidini 37e katlayan markanın hedefi 2010'a kadar ilk 3 marka arasına girmek.
Rakibi Adidas tarafından 2006'da 3.8 milyar dolara satın alınan dünyaca ünlü spor malzemeleri markası Reebok'ta başlayan değişim Türkiye ayağında kendini gösterdi. Türkiye'de Nisan 2007 itibarıyla Adidas bünyesinde faaliyet göstermeye başlayan marka, geçen yılın son 6 ayını yeniden yapılanma ve alt yapı çalışmalarına ayırdı. "1980'li yıllarda dünyada ve Türkiye'de oldukça popüler bir marka olan Reebok, 1990'lı yılların başlarında pazar lideri bile olmuştu. Ancak dünyada yaşanan düşüşe paralel olarak Türkiye'de de pazar kaybeden marka, şu anda spor giyim pazarında ilk 5 marka arasında bile değil" diyen Adidas Spor Malzemeleri Satış ve Pazarlama Genel Müdürü Haluk Özmutlu, tüketicinin kalbini yeniden kazanacaklarını söyledi.Özmutlu, "Artık Reebok markasını yeniden lanse etmenin zamanı geldi. Adidas satın aldığında Reebok markası Türkiye'de neredeyse taban noktasındaydı. Bu noktadan itibaren tüketicinin kalbini tekrar kazanmak için harekete geçtik. Hedefimiz Reebok'ı 2010 yılına kadar ilk 3 marka arasına sokmak" dedi.
Ürün çeşidi 3'e katlandı
Markanın daha önce Türkiye'de distrübütörlüklerle idare edildiğini anlatan Özmutlu, "Ancak distribütörler daha çok kâr marjı ile hareket ediyor. Ama markanın sahibi olmak çok farklı. Gerçi o dönem Reebok distribütörünün de talihsiz bir dönemiydi. Marka biraz erozyona uğramıştı. Bu nedenle markayı satın aldıktan sonra, eski günlerini nasıl kazandırmamız gerektiği yönünde kafa yorduk" diye konuştu. Reebok'ta distribütörlük döneminde tüketiciye sunulan ürün çeşidinin yok denecek kadar az olduğunu belirten Özmutlu, öncelikli olarak bu konuya müdahale ettiklerini söyledi. Özmutlu şu anda ürün çeşitlerinin 3'e katlandığını dile getirerek mağazaların kurum kimliği konusuna da el attıklarını kaydetti. Özmutlu, şöyle dedi: "Devraldığımız 10 mağazaya ilaveten 8 yeni mağaza açtık ve 4 franchise anlaşması yaptık. Böylelikle 18 mağazaya ulaştık. Hedefimiz 2008 yılında 10-14 yeni mağaza daha açmak. Bu noktada Anadolu'yu da yeniden ele alacağız. Pazarlama çalışmalarını artırıyoruz. Bunun için bütçenin yüzde 12'sini pazarlamaya ayırıyoruz."
Adidas ve Reebok rakip
Şirket bünyesinde faaliyet gösteren Adidas ve Reebok markasının genel müdürlüklerini yapan Özmutlu, markaların kardeş olmalarına rağmen aralarında ciddi bir rekabet olduğunu vurguladı. Özmutlu, "Ben 2 markanın da genel müdürüyüm. Fakat 2 marka ayrı ayrı ofislerde faaliyet gösteriyor. Kardeş markalar olsalar da aralarında ciddi bir çizgi ile çizilmiş rekabet var. Markaların finans operasyonları da ayrı bir şekilde yapılıyor" dedi.Türkiye'de spor giyim pazarının 700 milyon euroluk bir büyüklüğe ulaştığını kaydeden Özmutlu, "Bunun içine taklit malları katmıyorum. Markalı ve markasız ürünler de bu rakamın içinde yer alıyor. Bu noktada Adidas en çok taklit edilen markalar arasında. Biz bunun için ek bir departman bile kurduk. Taklit konularıyla ilgilenen bir hukuk firması ile çalışıyoruz. 100'un üzerinde davamız var. Bu bitmeyen bir süreç. Bugüne kadar 100 binden fazla taklit ürün yakaladık" diye konuştu. Geçen yıl Türkiye'de üretilen 2 milyon adet Reebok ürününün ihraç edildiğini belirten Özmutlu, bunların parasal miktarının ise 11.5 milyon doları bulduğunu söyledi. Özmutlu, "Adidas olarak ise 186 milyon dolarlık ihracat yaptık" dedi.
Spor pazarında ilk 5 firma
*Adidas
*Nike
*Puma
*Converse
*Yerli firmalar (zaman zaman değişiyor)

0 yorum: