Pazarlama ile başladı, 300 milyon dolarlık kargo devi bıraktı

1 Şubat 2008 Cuma

Önceki gün 50 yaşında hayata veda eden Aras Holding’in kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı ve kargo sektörünün duaeyen isimlerinden Celal Aras için bu sabah Holding merkez binasında bir tören yapılacak.
Bir süredir kanser tedavisi gören Celal Aras’ın cenazesi Teşvikiye Camii’nde kılınacak öğle namazının ardından Zincirlikuyu Mezarlığı’nda defnedilecek. Kapıdan pazarlamacılık yaparak yola çıkan Celal Aras, 29 yılda şirketini 10 bin çalışan ve 300 milyon dolar ciroya sahip bir gruba dönüştürdü.
PAZARLAMACILIKLA YOLA ÇIKTI: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi mezunu olan Celal Aras, iş hayatına 1976’da öğrenciyken pazarlamacılık yaparak başladı. Daha sonra önce arkadaşlarıyla ortak oldu, yürümeyince 1979’da kendi şirketini Aras Dağıtım ve Pazarlama Şirketi kurarak kapıdan kapıya pazarlamacılık yaptı. 1995’de turizm işine, 2001 yılında lojistik işine, daha sonra yemek işi gibi değişik alanlara girdi.
KARGO SEKTÖRÜNE ÖNCÜLÜK ETTİ: Türk kargo sektörünün uluslararası standartlara ulaşmasında vizyoner kimliği ile son derece önemli roller üstlenen Celal Aras, 2 dönem Türkiye Kargo İşletmecileri Derneği başkanlığı da yaptı. 29 yılını geride bırakan Aras Holding bünyesinde bugün, Aras Holding, Aras Cargo, Fillo Kargo, Aras Kurye, Aras Ofset, Aras Sigorta Brokerliği, Aras Tour, Aras Hotel, Aras Logistigs, Aras Güvenlik ve Catering Hizmetleri, Aras Dağıtım ve Pazarlama firmaları faaliyet gösteriyor. Geçtiğimiz yıllarda Fenerbahçe yönetiminde de görev yapan Celal Aras, aynı zamanda Fenerbahçe Spor Kulübü ve FB 1907 Derneği üyesiydi. Aras, evli ve iki çocuk babasıydı.
KRİZDE BÜYÜMEYE ÇALIŞTI: Celal Aras, kendisiyle yapılan söyleşilerde "Kriz dönemlerinde büyümeye çalıştım, 94 krizinde en kaliteli elemanları buldum. Krizde ben kimseyi çıkartmadım, aksine yeni eleman aldım" diye vurgulardı. Aras Holding’in kurucusu Celal Aras, Fenerbahçe ve spora olan tutkusuyla da tanınıyordu. Aras Cargo, 2000-2001 yılları arasında İTÜ Erkek Basketbol Takımı’nın ana sponsoruydu. Daha sonra bu desteğini Fenerbahçe Erkek Basketbol Takımı’na destek verdi. Arac Cargo, iki yıldır da Fenerbahçe Basketbol Takımı’nın ana sponsoru.

0 yorum: