İKİZ KULELERİN ALTINDA; ASTORİA ALIŞ-VERİŞ MERKEZİ

2 Şubat 2008 Cumartesi

110 farklı mağaza bulunan Astoria Alışveriş Merkezi’nde çocuklar için oyun alanı, spa ve gurme market de var.
'Ülkede bu kadar çok lüks alışveriş yapabilen insan var mı?' tartışmaları sürerken, İstanbul geçen hafta yeni bir alışveriş merkezine daha kavuştu! Esentepe'deki ikiz kulelerin altına açılan bu yeni merkez, çevredeki işyerlerinde çalışan beyaz yakalıları hedefliyor..
İstanbul'da neredeyse semt başına bir alışveriş merkezi düşüyor. Birçok kişi alışveriş merkezlerinin fazlalığı konusunda söylenedursun, alışveriş merkezleri her geçen gün sosyal hayatın önemli bir parçası haline geliyor. Çok değil, daha iki hafta önce Nişantaşı City's kapılarını açmıştı. Restoranları ve ilk kez ülkemizde mağaza açan markalarıyla onu keşfetmeye zaman bulamadan, geçen hafta yeni bir alışveriş merkeziyle daha tanıştık. Esentepe'de açılan Astoria Alışveriş Merkezi'nin yapımı da tıpkı City's gibi oldukça kısa sürdü. 130 milyon dolara mal olan ve beş kattan oluşan Astoria'da toplam 110 mağaza bulunuyor. Alışveriş merkezlerinin çok olması, rekabeti de beraberinde getiriyor. Yeni açılan merkezlerin iş yapabilmesi için, mağaza sayısı yeterli olmuyor. Hangi markaların seçildiği de büyük önem taşıyor. Konumu itibariyle daha çok 'beyaz yakalı' olarak tabir edilen çalışan kesimi hedefleyen Astoria, içinde yer alacak markaları seçmeden önce 5 bin beyaz yakalı arasında anket yapmış ve onlara görmek istedikleri markaları sormuş. Anketten Koton, Sarar, Guess, Network, Desa-Samsonite gibi markalar çıkınca, Astaş Gayrimenkul Yatırım ve Turizm A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, önceliği beyaz yakalıların istedikleri bu markalara tanımış. Aslında günümüzde, alışveriş merkezi tanımı da oldukça değişti. Eskiden sadece yeni bir şey satın almak için alışveriş merkezinin yolunu tutardık. Oysa şimdi sinema salonları, kafe ve restoranları ile tüm günün geçirilebildiği yerler haline dönüştü. Astoria da bu felsefeden yola çıkarak bir yaşam ve eğlence merkezi yaratmayı amaçlamış.
MÜZİKLİ KARŞILAMA
Merkezde yılın 365 günü farklı etkinlikler düzenlenecek. Müzik ise hiçbir zaman eksik olmayacak. Merkezin her iki giriş kapısında da, her gün konservatuarlı öğrenciler canlı müzikle sizi karşılayacak. Kimi zaman keman, kimi zaman piyano kimi zamansa akordeon eşliğinde içeri adım atacaksınız. New York, Londra gibi alışverişin en üst noktada olduğu metropollerde lüks mağazalardan içeri adımınızı atarken, size kapıyı mutlaka üniformalı bir doorman (kapı görevlisi) açar. Son zamanlarda bu uygulama Türkiye'deki birçok alışveriş merkezinde uygulanıyor. Astoria'da da sizi gri üniformalı bir doorman karşılıyor. İçeride ise rahat oturma koltukları, ağaçlar ve bej rengi granit taşlar dikkat çekiyor. Vedat Aşçı, bu taşların pozitif enerji vererek insanı rahatlattığını söylüyor. Alışveriş merkezleri, kültürden kültüre farklılık gösteriyor. Örneğin Avrupalılar mutlaka açık cadde alışverişini tercih ediyor. Biz Türkler ise kapalı alanlardan da haz edebiliyoruz. Ama bu alanların içinde mutlaka sinema salonu, market ve fitness merkezi olması gerekiyor. Astoria da bu üç önemli olmazsa olmazı atlamamış. Bir gurme market olan Okko, çok yakında burada bir şube açacak. Evelere servis hizmeti de veren Okko'da müşteriler bir taraftan alışveriş yaparken, diğer taraftan kafesinde İtalyan yemeklerinin tadına bakabiliyor. Fitness salonu olarak ise Conde Nast Traveller dergisi tarafından dünyanın en iyi spa'ları arasında gösterilen Anantara Spa & Fitness Club açılıyor. Alışverişten yorulanlar, kendilerini spa'ya atıp, masaj, ayurvedik terapi ya da cilt bakımı yaptırabilecek. Sinema salonları için Cine Bonus ile anlaşılmış. Ancak buradaki salonlar diğerlerinden oldukça farklı. Toplam bin koltuk kapasiteli salonlarda, özel bir teknoloji kullanılmış. Salonun etrafı camlarla çevrili. Böylece koltuğa oturduğunuzda şehir manzarasını ya da alışveriş merkezinin içini görebileceksiniz. Film başladığında ise camlar perdeyle kapanacak, 15 dakika arada perdeler yine açılacak. Ayrıca sinema salonlarında özel localar da bulunuyor.
POPÜLER KAFELER DE VAR
Son günlerin en popüler kafe ve restoranları arasında olan Kitchenette, Mayadrom Alışveriş Merkezi'nden aşina olduğumuz Bistrott ve Levent Penso'nun meraklılarıyla buluşturduğu Cafe Clementine, Sharma ve Grey Cafe de Astoria'da şube açmış. Üstelik öğlen yemeklerinde bu mekânlar şimdiden dolup taşıyor. Tercihini fast food'dan yana kullananlar içinse en üst katta farklı alternatifler var. Popeyes (Temel Reis) fast food zinciri de ülkemizdeki ilk şubesini burada açmaya hazırlanıyor. Ancak bilmeyenler için hatırlatalım Popeyes'de ıspanak değil tavuk kanatları ve hamburger çeşitleri bulunuyor. Bir ufak hatırlatma da farklı yerlerden yemek alıp aynı masada oturmak isteyenlere; Astoria'da Burger King dahil her mekânın kendi yemek alanı var. Ortak masalar bulunmuyor.

0 yorum: