YILIN İŞ KADINLARI

12 Ocak 2008 Cumartesi

Bu yıl beşincisi düzenlenen geleneksel "Yılın Başarılı İş Kadınları" yarışmasının ödülleri, Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nda düzenlenen törenle sahiplerini buldu. İş, sanat, akademi ve siyaset dünyasından birçok ismin katıldığı törenin sunuculuğunu bu yıl da mesleğinin duayeni Halit Kıvanç yaptı. Ödül alan iş kadınların ortak mesajı ise "asıl yolculuk şimdi başlıyor" oldu.
En Başarılı Kadın Girişimci, En Başarılı Kadın İşveren, En Başarılı Profesyonel Yönetici, Başarılı Kadınlar Onur Ödülleri yanında sektör ve illerin başarılı iş kadınları da ödüllendirildi. Çanakkale Seramik Kalebodur ve hey travel trends'in sponsorluğunda gerçekleşen ödül törenine Altınbaş Kuyumculuk hediye sponsoru olarak destek verirken, NTV de organizasyonun yayın sponsorluğunu üstlendi.
Topbaş: Kadınlara fırsat verilmeli
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin geçen yıl 5 merkez açılan İSMEK bünyesinde 100 bin kadına iş imkanı sağlayacak kurs verdiğini ve sertifikalandırdığını ifade eden Kadir Topbaş, kadınların sınırsız bir üretkenliğe sahip olduğunu ve fırsat verilmesi halinde çok büyük başarılar sağladığını açıkladı. Topbaş, "Kadınlarımıza balık tutmayı öğretmeliyiz. Türk kadını önüne çıkan her fırsatı değerlendirmeli. DÜNYA Gazetesi'ni de başarılarından dolayı kutluyorum" diye konuştu.
Güler: Kadın elinin değdiği iş, iyi gider
Başarılı kadınların sevincini DÜNYA Gazetesi ile birlikte paylaşan önemli bir diğer isim de İstanbul Valisi Muammer Güler'di. Kadınların başarısının Cumhuriyet döneminden bu yana sürdüğünü ifade eden Güler, "Bu tören Cumhuriyet'in kadınlarıyla bugüne gelen Türk kadınlarının başarısının göstergesidir. Kadınlarımızın başarısının devamını eğitimle desteklemek gerekiyor. Kadınlarımızı tebrik ediyorum. İnanıyorum ki, kadınlar adaletin simgesidir. Biz sekiz kardeştik. Bizim aramızda adaleti en iyi annem sağlardı. Eğer bir sektöre kadın eli değmişse orada işler çok iyi gidecek demektir" diye konuştu.
Çerçioğlu: DÜNYA'ya büyük teşekkür
Yılın Başarılı Kadınları 2005 jürisinde yer alan CHP Aydın Milletvekili Özlem Çerçioğlu ise jüri heyeti olarak ödüle layık görülecek kadınları belirlerken çok zorlandıklarını vurgulayarak, yurdun dört bir yanında çok sayıda başarılı kadının bulunduğunu belirtti. Çerçioğlu, "Burada ödül alan hanımlar diğer genç kadınlarımıza örnek olacaklardır. Bunun için DÜNYA Gazetesi'ne çok teşekkür ediyorum" dedi.
Başarının sırrı, kendine güven ve kararlılıkta
2005 Yılının Başarılı İş Kadınları arasında yer alan kadınlar, akademi, moda, tekstil, bankacılık, otomotiv, halkla ilişkiler gibi birbirinden farklı alanlarda çalışmış olsalar da "Kadınların hayatın tüm alanlarında daha fazla söz sahibi olmak için özgüven, cesaret ve çalışma azminden vazgeçmemeleri" gerektiği görüşünde birleşiyorlar. Ödüllü kadınların, kendi başarı öykülerinden yola çıkarak tüm kadınlara verdikleri mesaj şöyle:
Prof. Dr. Nurhan Atasoy: Kararlı ol, yaptığına inan
Başarıyı kararlılığa ve inanca borçluyum. Yaptığınız işe inanıyorsanız ve kararlıysanız, yapamayacağınız iş yoktur. Ama başarıda eğitimin çok büyük rolü var. Böyle onurlandırıldığım zaman iki kişiyi anıyorum; varlığımızı borçlu olduğumuz Atatürk'ü ve Kurtuluş Savaşı sırasında sahra hastaneleri kuran büyük babamı. Kadınlara en büyük ödülü veren Atatürk'tür.
Prof. Dr. Türkan Saylan: Önce eğitim, sonra yaratıcılık
Türkiye'nin kurtuluşu, kadınların da erkekler kadar eğitim olanaklarından faydalanmasıyla mümkün. Anadolu'nun her köşesinden başarılı kadınlar çıkıyor. Kadınlara desteğinden dolayı DÜNYA Gazetesi'ne teşekkür ediyorum. Biz Mustafa Kemal'in kızlarıyız. Düzenli, disiplinli çalışmayı, Atatürk sevgisine borçluyum. Durmadan çalışırsanız ve birikimlerinizi toplumla paylaşırsanız onlar da sizi anlıyor. Biz Türkiye'de örnek olmaya çalışıyoruz. Kendimizi ortaya koyuyoruz. Herkes bilinçlenip işini kurabilmeli. Artık Türkiye'de devlet memuru olma kültürü ortadan kalkmıştır. Kadınlar yaratıcılıklarını kullanırlarsa bugünkünden çok daha ileri gidecekler.
Bahar Korçan: Kendine güven ve asla vazgeçme
"Başarının sırrı inançta yatıyor, kişinin hem kendine hem de ülkesine güvenmesi gerek. İnsanın kendi kimliğini keşfetmesi çok önemli. Ondan sonra ne istediğinize odaklanacaksınız. Ne olursa olsun o hedeften asla caymamak gerekiyor. Devamlılık, bir işteki başarının en önemli sırlarından biridir. Bu çok uzun bir yolculuk, bir Cumhuriyet kadını olarak hayatımda tanıdığım en büyük girişimci Atatürk'tür. Ben, bütün zorlukları ta diplerde yüzerek, dipleri aşıp yukarı çıktım. Burada hiç umutsuzluğa kapılmamak gerekiyor. Bu ülkeye bir katkım olacaksa ne mutlu bana. Asıl yolculuk şimdi başlıyor."
Suzan Sabancı Dinçer: İşinize sevgiyle bağlanın
"İşini çok büyük bir keyifle yapan biri olarak, bu ödüle layık olmaktan dolayı büyük mutluluk duyuyorum. Başarımı işe olan sevgime, çalışma disiplinine borçluyum diyebilirim. Bana bu hayatın mentolünü katmış olan ve bu uzun soluklu yolculukta bana destek olan Sayın Erol Sabancı'ya ve Akbank çalışanlarına teşekkür ediyorum. Böyle değerli jüri üyeleri tarafından, böyle bir ödüle layık görülmek beni çok mutlu etti. Ben 20 senedir bu sektördeyim, her zaman işimi çok severek yaptım. Başarımı buna borçluyum."
Ayşegül İldeniz: Kadın liderlerin zamanı geldi
"Aldığım ödül, benim için çok büyük onurdur. Türk kadınının başarılara layık olduğunu düşünüyorum. Ama artık Türk kadınından liderler yetiştirmemiz lazım. Bunun için uygun şartlar var. Türkiye'den pek çok başarılı kadın yönetici çıkacağına inanıyorum. Kendimizi dünyadaki global oyuncular gibi görmek ve onlar gibi hareket etmeliyiz. Çağdaş eğitim sistemimiz kadınlarımızı iyi yerlere getiriyor. İyi bir yönetici olmak için dünyada olup bitenleri iyi anlamak gerekiyor."
Çim Güzelaydınlı: Başarının sırrı çok çalışmakta saklı
"Başarıyı, çok çalışmaya borçluyum. Ben kendimi hiçbir zaman iş hayatında profesyonel yönetici olarak görmedim. Her zaman çalıştığım müessesenin patronu sahibi gibi gördüm. İş hayatındaki başarının, tepeye gitmenin en önemli sırlarından biri bu."
Kaynak: Dünya Gazetesi

0 yorum: