Rakiplerinizin başarısız olduğu yerlere yatırım yapın

30 Ocak 2008 Çarşamba

Gottlieb Duttweiler Institut'un (GDI) başkanı David Bosshart, mağazacıların müşterilere sundukları beklentileri en iyi şekilde yerine getirmeleri gerektiğini söyledi. 5 beklentiden 4'ü gerçekleştiği takdirde sıkıntı başlayacağını belirten Bosshart, "Rakiplerinizin iyi olmadığı yerlere yatırım yapın. Marka imajına önem verin. Eğer imajınız bulanıksa insanlarının beklentileri de farklı olur." dedi.
Bağımsız araştırmalarıyla perakende sektörüne yol gösteren "think tank" kuruluşu GDI'nın başkanı Bosshart, Soysal Perakende Okulu tarafından düzenlenen "Mağazacılar İçin 2008'e Girerken Fırsatlar ve Tehditler" konulu konferansa konuşmacı olarak katıldı. Kadınların mağazalarda nereye gideceklerini çok iyi bildiklerini, aynı anda farklı şeylere odaklanabildiğini belirten Bosshart, erkeklerin ise sadece A noktasından B noktasına gidebilmeyi başaran "avcı"lar olduğu görüşünü dile getirdi. Bosshart, "O yüzden eğer bir erkeğin mağazanızda kalmasını istiyorsanız çok çalışmanız lazım. Erkeklerin alışveriş etmekten haz almadığını biliyorsanız, onlara ofis ortamı oluşturacaksız." diye konuştu.
Mağazacılara dünyadaki gelişen rekabetle ilgili bilgilerini de aktaran Bosshart, küreselleşmenin tek bir istikamette ilerlemediğini, yeni fırsat ve zorlukları beraberinde getirdiğini söyledi. Alışveriş merkezlerinde kiracıların hep aynı olmasının can sıkıcı olduğunu, müşterinin sınırsız olmamakla beraber seçenek istediğini dile getiren Bosshart, "Çünkü müşteri hakim olmak ister. Yoksa sıkılır. Bunun için yeterli ve kafa karıştırmayacak seçenek sunmak gerekli." diye konuştu. Bosshart, çok iyi bir internet sitesinin de gerekli olduğunu belirterek, YouTube ve Facebook'un çok iyi takip edilmesi gerektiğini, MTV'nin YouTube karşısında pek şansının olmadığını söyledi.

0 yorum: