Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)

11 Ocak 2008 Cuma

CRM nedir?

Müşteri İlişkileri Yönetimi (Customer Relations Management), diğer bir deyişle CRM, bir şirketin, ister satış amaçlı, ister hizmet amaçlı olsun, müşterileriyle olan etkileşimini tüm yönleriyle ele almayı sağlayan bir araçtır. CRM, bir bilişim terimi olarak, bir kurumun müşteri ilişkilerini düzenli bir şekilde yönetmesi için gereken yöntemleri, yazılımları ve Internet becerilerini tanımlar.
Etkili bir CRM çözümü daha iyi iş uygulamaları geliştirmek için teknolojiden faydalanır; bilgi alışverişini kolaylaştırır ve müşteri ile tüm temas noktalarındaki satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri faaliyetlerinizi incelemenizi, yönetmenizi ve senkronize etmenizi sağlar. Dizüstü bilgisayarınız, cep telefonunuz ya da PDA’nızı kullanarak tüm bu bilgilere gerçek zamanlı olarak erişebilirsiniz.
CRM İşinize Nasıl Katkıda Bulunur?
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi), satış sorumlularının kolay ve hızlı bir şekilde çok önemli bilgilere erişebilmelerini sağlayan araçlarla Satış Performansınızı artırır. İlk temas anından satışın gerçekleşmesine kadar tüm satış döngüsünün resmini çekebilmenize ve satış ekiplerinin satış düzenini doğru inceleyebilmelerine ve yönetebilmelerine olanak tanır. Fiyat teklifleri ve siparişler ileride tekrar kullanılmak üzere kolaylıkla oluşturulup kaydedilebilir ve bu idari işlemlerden tasarruf edilen zaman satış yapmak için kullanılır.

CRM (Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi), her bir satış elemanının esas görevi olan satış yapmaya odaklanmasını sağlayacak verimlilik araçları sunar.
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi), satış elemanlarının ihtiyaç duydukları önemli bilgilere kolaylıkla ve hızla erişmelerini sağlar.
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi), satış elemanlarının ajandalarını düzenler, en gayretli satış elemanının dahi verimliliğini yok eden idari işlerin ve veri aramaların sıkıntılarını hafifletir.
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi), satış ekibinin tüm satış çalışmalarını ve fırsatlarını toplu olarak inceleyebilmesini ve hangi satış çalışmasında ne aşamada olduklarını görebilmesini sağlayarak hedefleri belirginleştirir ve hedefe giden yolu netleştirir.
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi), kampanyanızın her bir öğesinin yönetimi ve izlenmesinde size yardımcı olur. Faaliyetleri, amaçları, gerçekleştirilen satış temasları ile bunların takip raporlarını görüntüleyebilirsiniz. İletişim, fırsatlar, yanıtlar, bütçe, gerçekleşen maliyet ve beklenen anlaşmalar gibi kampanyanın spesifik bölümlerine odaklanabilirsiniz. Kampanyalarınızı bu şekilde derinlemesine inceleyerek, varsayımları ortadan kaldırır ve şirketinizin pazarlama kaynaklarının en iyi şekilde kullanılmasını garantilersiniz.
CRM, müşteri hizmetleri çalışanlarını kullanıcı dostu araçlarla destekleyerek, satın alma, arama ve kademelendirme tarihçesi, kurulan iletişimler, gönderilen ve alınan e-postalar veya dokümanlar gibi ilgili müşteri verilerine erişmelerini sağlar ve böylece müşteri sorunlarını verimli bir biçimde çözebilirsiniz. Müşteri hizmetleri ekibi, böylesine kapsamlı bir müşteri bilgisiyle donatıldıklarında, müşterilerin soru ve sorunlarını daha etkili yönetebilirler. Bu ise, müşteri deneyimini ve memnuniyetini artırıp güçlendirdiği gibi, çalışanların iş memnuniyetini de yükseltir.

0 yorum: