Markalar ve Sponsorluk

25 Ocak 2008 Cuma

Türkiye'de Okuma ve İzleme Oranları
Dergi okuma oranı % 4
Kitap okuma oranı % 4,5
Gazete okuma oranı % 22
Radyo dinleme oranı %25
Televizyon izleme oranı %94

Hal böyleken markaların televizyon programları üzerinde reklam ve sponsor olma yarışları akıl işi elbette. Son dönemlerde özellikle en çok izlenen dizilere ve programlara sponsor olan marka ve firmaları düşünürsek tv izleyicileri üzerinde ne kadar etki yapacağını tartışabiliriz.
Doğru ürünün doğru programa sponsor olması çok daha önemli. Bu konuda bir araştırma yapma isteği doğdu bende. Türkiye de en çok izlenen programları aşağıda özetle belirtmeye çalıştım. Umarım bana yardımcı olur ve güzel bir noktada birleşme olanağıda yakalarız.
KURTLAR VADİSİ : Atiker sıralı otogaz sistemleri
AVRUPA YAKASI : Baymak
KAVAK YELLERİ : Sınav dergisi
BİNBİR GECE : Koçak Gold
BIÇAK SIRTI : Altınbaş Pırlanta
STADYUM : Çaykur
Bu örnekleri çoğaltabilirsiniz. Sizce de yanlış markalar yanlık programlara sponsor olmuyor mu?

5 yorum:

morfikirler dedi ki...

Bence en iyi uyum Stadyum ve Çaykur ilişkisi.
Özellikle Türkiye'de Futbol-kahvehane ve çay ilişkisini iyi yakalamışlar.

soner dedi ki...

bence kurtlar vadisi dizisine tekstil firmalarından biri sponsor olabilirdi. mesela SARAR,KİĞILI ..vb

özlem/sakarya dedi ki...

bence tartışılması gerek bu kadar fazla dizinin olması ve bu kadar fazla izleyiciyle buluşması.. üzülüyorum doğrusu

pazarlamadostu dedi ki...

evet haklısın morfikirler. bencede çok güzel mantıkla bakmışsın olaya.

www.edasuner.com dedi ki...

Çok doğru tespitler. Bence sna ve bana sponsor olmalılar :)