Şirket yöneticileri ’kurumsal detoks’la enerji depolayacak

15 Ocak 2008 Salı

Kış sezonunu hareketlendirmek isteyen oteller yeni projeleriyle dikkat çekiyor.
Taylandlı Six Senses Spa’yı bünyesinde bulunduran Kempinski Hotel Barbaros Bay, üst düzey yöneticilere yönelik ’spa’ programı başlatıyor. Kurumsal Detoks Programı’yla, yöneticilerin toplantılarını daha verimli geçirmeleri, performanslarını yükseltmeleri hedefleniyor
.
DÜNYANIN en ünlü spa’larından biri olan Taylandlı Six Senses Spa’yı bünyesinde bulunduran Bodrum’daki Kempinski Hotel Barbaros Bay, üst düzey yöneticilere yönelik kurumsal detoks (zararlı toksinlerden kurtulma) programı başlatıyor. Otelde kış sezonunu hareketlendirmek için başlatılan Kurumsal Detoks Programı’yla, yöneticilerin toplantılarını daha verimli geçirmeleri, performanslarını geliştirmeleri hedefleniyor. Kurumsal program, bu ayın ortasından itibaren başlıyor.
YÖNETİCİLERE SPA: Kempinski Hotel Barbaros Bay Otel Genel Müdürü Axel Ludwig, kış sezonunu hareketlendirmek için başlattıkları Kurumsal Detoks Programı’nın 15-20 kişilik üst düzey yönetici gruplarından oluşacağını söyledi. Düzenledikleri kişisel detoks programlarını ilk defa kurumsal alana taşımaya karar verdiklerini anlatan Ludwig, bu şekilde büyük şirketlerin yöneticilerinin ihtiyaçlarını karşılayacaklarını kaydetti.
MOTİVASYON VE ENERJİ: Detoks, spa, yoga, beslenme ve enerji programlarını içeriyor. Üst düzey yöneticilerin özel yaratıcılık toplantıları için tasarlanan program çerçevesinde ayda beş grup alınması planlanıyor. Detoks programının, üç gece, iki gün sürmesi planlanıyor. Axel Ludwig, Six Senses Spa’nın dünyaca tanınan Asyalı spa konsepti olduğunu hatırlatarak, "Yöneticiler toplantılarda çok zaman harcıyor. Enerjiye ihtiyaçları var. Detoks programı onlar için gerekli. Program bu alanda yeni bir fikir. Bu şekilde yaratıcılık toplantılarında daha iyi motive olabilirler" dedi.
YÜZDE 15 ARTIŞ BEKLİYOR: Geçen yılı 9 milyon Euro’luk ciroyla kapattıklarını söyleyen Ludwig, gelecek yıl gelirlerini yüzde 15 oranında artırmayı hedeflediklerini kaydetti. Ludwig, ağızdan ağıza pazarlamaya inandıklarını dile getirerek, müşteri profillerinin; yüzde 54 Türk, yüzde 23 Almanca konuşan ülkeler, yüzde 8 Rusya, yüzde 6 Benelüks, yüzde 5 İngiltere, yüzde 4 ABD’den oluştuğunu aktardı. Kempinski’nin Türkiye’deki yönetim kontratlarını ve yatırımlarını da değerlendiren Ludwig, Kempinski’nin en son Astoria’yla kontrat imzaladığını Türkiye’ye yönelik yeni projesinin olmadığını belirtti.
’Her şey dahil’i sevmiyorum
YEDİ hafta önce Türkiye’deki görevine atanan 36 yaşındaki Axel Ludwig, ’Her şey dahil’ sistemiyle ilgili de, "Ben kişisel olarak sevmiyorum. Ama dünyada çok insan bunu seviyor. Ama Bodrum’da bu açıdan denge var. Sadece oda, kahvaltı veriliyor. Çünkü buraya gelir seviyesi daha yüksek turist geliyor" yorumunu yaptı. Ludwig, şunları söyledi: "Türkiye’deki resort otel pazarı diğerlerine göre farklı. Türk pazarı kitle turizmine hitap ediyor. ’Her şey dahil’le tanınıyor. Biz lüks otel olarak pazarda iddialıyız. Antalya’da sezon dışı fiyatlar çok düşük. Bu sektör için sağlıklı değil. Bu Bodrum’daki otelleri de etkiliyor."
60 kişi yurtdışı görevlerde
KEMPİNSKİ Barbaros Bay, Bodrum’daki elemanlarını yurtdışına da gönderiyor. Türkiye’den çeşitli pozisyondaki elemanlar Çiputi, Abudabi, Dubai’deki grup otellerinde çalışmaya başladı. Ludwig, geçen yıl 25 kişinin bu şekilde yurtdışı görevlere gönderdiliğini, bu yıl ise bu rakamın 60’a çıktığını kaydetti.
Otelde yemek safarisi de başladı
KEMPİNSKİ Hotel Barbaros Bay’ın kış turizmini canlandırmak için hazırladığı diğer bir program ise ’Yemek safarisi’. Kişi başı 120 YTL ödeyerek bu programa katılan otel misafirleri, akşam içkisi ile başlayan yemek programına Vietnam restoranı, mutfak, kral dairesi ve barda verilen tatlı ve kokteyl eşliğinde tamamlıyor. Türkiye’deki görevinden önce Rusya’da görev yapan Ludwig, iki ülkeyi karşılaştırarak, "Her ikisi de turizmde gelişen ülkeler. İki ülkenin de benzer yönleri var. Rusya da turizmde gelişmek için eğitime önem veriyor. Otel sayısını artırarak iyi hizmet verecek eleman yetiştirmeye çalışıyor. Ama Türkiye’de ise kendi kültürünüzde misafirperverlik var" diye konuştu.
Nazarbayev’in oğlu her yaz geliyor
2006 yılında resmi açılışı yapılan Kempinski Barbaros Bay’de Kazak petrol şirketi Gaz Munay Gaz ve Aysir İnşaat’ın ortaklığı bulunuyor. Otel 60 milyon dolarlık yatırımla kuruldu. Otel pek çok ünlüyü de ağırladı. Gecelik kalışı 7 bin dolardan başlayan Kral Dairesi’nde Kazakistan Başbakanı Nazarbayev’in oğlu da her yaz tatilini ailesiyle geçiriyor.
Hanife Baş
kaynak: Hürriyet

0 yorum: