Döndürmeli kapakla ilgili durum araştırması, dirençli inovasyonların karşılaştığı engellerin üstesinden gelebilmek için iki pazarlama stratejisi sunuyor. Yatay işbirliği ve dikey işbirliği. Dikey işbirliği, arzın ya da dağıtım zincirinin taraflarının ve müşterilerin inovasyonla ilgili inanç yapısının, bir pazarlama stratejisinin geliştirilmesine dahil edilmesini gerektirir. Bu strateji önemlidir, çünkü dağıtımcıların kendisi de ürünü stoklarına almaya direnebilir. Eğer dağıtımcılar, tüketicilerin inovasyona direnmesi durumunda satışların yavaşlayacağı korkusuna kapılırsa, yine direnç gösterecekler. Dağıtımcılar, bizzat kendi dirençleri yüzünden ürünün yaygınlaşmasını yavaşlattıkları gerçeğini kabul etmiyorlar.
Böylece, tüketicinin düşünce yapısının yanı sıra dağıtım zincirinde yer alan tüm ortakların dürtülerini bir araya getirmek, etkin bir dikey pazarlama kampanyası için gerekli. Dikey işbirliği, sözleşmeye dayalı anlaşmalar da gerektirmez; arz ve dağıtım zincirinin üyeleri arasında uzun vadeli bir işbirliği de gerektirmez. Tüketici inovasyonu bir kez kabul ettiğinde, kanalda kurulan işbirliği, pazarlama kampanyasına olumsuz bir etki yapmaksızın sona erebilir.
Yatay işbirliği ya da ortaklaşa rekabet, inovasyonla ilgili olarak bir pazarlama stratejisine rakiplerin de dahil edilmesini gerektirir. Bazı durumlarda yatay rekabet işbirliği, dirençli inovasyonları yaygınlaştırmak için bir pazarlama seçeneği olabilir. . Bizim araştırmamız bunun, rakip şirketlerin inovasyonun yaygınlaşmasından ortak şekilde faydalandıkları durumda etkin olarak kullanılabileceğini öneriyor. Böyle koşullar oluştuğunda taraflar, ortakların işbirliği olmaksızın erişilemeyecek ortak bir amacı paylaşmalı.
Dirençli bir inovasyon için en iyi pazarlama stratejisi, şirketin sektörün durumuna bağlı olarak belirlediği genel amacına bağımlı. Genellikle inovasyonun amacı, şirketin farklılaşarak karlarını ve pazar payını azami kılması. Kuruluşun belirleyici motivasyonu, "en uygun olanın hayatta kalması". Böyle durumlarda, dikey işbirliğine dayalı pazarlama stratejileri, en etkin haliyle işler. Bununla birlikte, yatay işbirliğini kullanan bir işbirliği yaklaşımı bazen çok daha etkin. Aynı sektördeki şirketler, sıklıkla aynı sorunlarla karşı karşıya kalır ve böyle durumlarda sektör için tek bir amaç, ortak amaç haline gelir.
Eğer şirketler işbirliği içinde birlikte davranırsa, toplam müşteri tabanını genişletebilir, böylece sektörün daha yüksek karlar elde etmesi sonucu ortaya çıkar. Böyle paylaşılan bir amacın varlığı, şirketlerin münferit rekabet amaçlarını sürdürmelerini engellemez; aynı sektördeki şirketler sektörün genel düzeyindeki amaca odaklanırken, kendi çıkarlarını izlemeyi sürdürebilirler.
Kaynak Ekonomist
kaynak2: morfikirler
0 yorum:
Yorum Gönder