İşinizi Büyütmek İçin Nasıl Çalışmalısınız?

18 Ocak 2008 Cuma

İşinizi büyütmeye çalışmak, tıpkı yeni doğan çocuğu büyütmeye benzer. Küçüklüğünden itibaren onunla ilgilenmeli; büyümesini, sağlıklı olmasını ve seçtiği alanda mükemmel olmasını sağlayabilmek için doğru planlama, rehberlik ve sınırlama teknikleri uygulamalısınız.
Eğer zaten bir işiniz mevcutsa, yapmanız gereken büyüme için yeni pencere açmaktır. Burada araştırma devreye girer. Herhangi bir girişimde olduğu gibi, müşterinin ihtiyacının, sizin ona satmak istediğinizden daha önemli olduğunu asla unutmayın; bu nedenle, pazarın hangi ürünlerinizi beğeneceğini ve paraya dönüştüreceğini anlayabilmek için iyi bir araştırma yapmak zorundasınız.
Daha başlangıç aşamasındaysanız, sadece pazarın neyi talep ettiğini değil; fiyatlandırma, bölge seçimi ve toplam maliyetler gibi temel faktörleri de tanımlamak zorundasınız.
Vizyonumuza bağlılık da anahtar bir öneme sahiptir. Eğer hem kısa hem uzun vadede ne yapmak istediğinizi bilirseniz, stratejinizin haritasını çizmeniz ve başarmanız daha kolay olacaktır. Bir kez bu ana işi yaptığınızda, ekonomik koşullarda ve tüketici beğenilerinde değişiklik gibi umulmadık durumlara karşı olasılık hesapları yapabilmek için daha fazla zamanınız olacaktır.
Bir seyahat acentesi olan Omega World Travel’ın patronu Gloria Bohan’ın, şirketini, tek başına başlayıp bugün hükümete seyahat hizmetleri sağlayan resmi bir acenteye dönüşme başarısı bu duruma mükemmel bir örnektir. Bohan, rakipleri mesailerini saat 5’te bitirirken, o, mesai dışı hizmet ihtiyacı duyan müşterilere ulaşabilmek için akşamları 7’ye kadar çalıştı. Kendini işe adamışlığı, disiplini ve sabrı, işini büyümesini sağladı. Sonuçta, hükümetin açtığı seyahat hizmetleri ihalesine katılma cesaretini bularak, büyük rakiplerini geride bıraktı ve kazandı.
Hangi Anahtar Soruları Sormalısınız?
>> Hayattaki misyonum nedir?
>> Önem verdiğim değerler nelerdir ve bunları işime nasıl uygulayabilirim?
>> Bu işe neden başladım?
>> Ne tür stres faktörleriyle karşılaşıyorum?
>> Geride nasıl bir iz bırakmak istiyorum?
İşinizde Karşılaştığını Meydan Okumaları Tanımlayın:
>> Göğüsleyebileceğim meydan okumlar nelerdir?
>> Cevap vermediğim müşteri şikâyetleri nelerdir?
>> Müşterilerim ne kadar süre benim müşterim olarak kalacak? En büyük müşterim kim?
>> İçinde bulunduğum sektörü ve sanayiyi etkileyen harici faktörler nelerdir?
BT sektörünün devlerinden Innovision Technologies Inc’in patronu Nikki Olyai, sadece BT ve mühendislik girişimini başlatmaya hazırlanırken sorduğu soruları değil, aynı zamanda ekibinin müşterilere en yüksek değeri nasıl sunabileceği ile ilgili soruları da doğru sordu. Sonuç olarak şirketi bugün, Fortune 500’de yer alan birçok şirketin yanı sıra Savunma Bakanlığı ve NASA’ya hizmet veriyor.

Kaynak: Capital Dergisi Önemli İş Kitabının Ayrıntılı Özeti Eki

0 yorum: