27 yıl önce fason başladılar marka oldular

21 Ocak 2008 Pazartesi

Adana'da 27 yıl önce kardeşler arasında kurulan ve çocuklara yönelik kot pantolon üreten Özkaraca Tekstil marka bir kurum haline geldi.
Özkaraca Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Karaca, yaptığı açıklamada, 1980 yılında kardeşleriyle birlikte kurduğu şirketin fason üretimle işe başladığını ancak şimdi ise kendi markalarını oluşturarak sektörde öncü olma yolunda ilerlediklerini belirterek, 27 yıllık mesleki birikimlerini işlerine yansıtarak büyümeye devam ettiklerini söyledi. Karaca, yıkama ve üretimden aldıkları destek ile yatırımlara hız vererek 2004 yılında bin 200 metrekare alanda faaliyet gösterdiklerini kaydeden Karaca, çocukkıyafetlerine ağırlık verdiklerini belirtti.
Karaca, şöyle devam etti: "Çocuk ihtiyaçlarına yaşamımız boyunca hep öncelik verilmiştir. Hızlı tüketici yaş grubunu çocuklar oluşturmasından kaynaklı hedef kitlemizi çocuklar oluşturuyor. Geleceğimiz olan çocuklarımızı giydirmek bizim için bir zevktir ayrıcalıktır. Çocuklar da moda sektöründen oldukça etkileniyor. Sürekli değişen, renkli ve cıvıl cıvıl bir dünyayı kotlara yansıtıyorsunuz. Bu yıl özellikle işlemeli pullu ve simli kotlar beğeniliyor. Farklı alanlara kaymadan uzmanlaşmayı tercih ettik. Yeni bir alana yönelmedik o alanla ilgili tüm gelişmeleri takip ediyoruz. Tabii ki buna bağlı olarak yeni teknolojileri de üretim alanın da uyguluyoruz."
KARDEŞLER ARASINDA KOLLEKTİF İŞ BÖLÜMÜ
Suriye'ye dolaylı yoldan kot ihraç ettiklerini belirten Karaca, "Önemli olan ihracatın devamlılığını sağlamak. Yatırımlarımız ve hedeflerimiz bu yönde. Çünkü bugün ihracat yapabilecek tesislerimiz ve üretim kapasitemiz mevcut. Türkiye'de aile şirketinin bölünmeden uzun yıllar varlığını sürdürmesi zor bir iş. Öncelikle her kardeşimin şirket içerisinde bir sorumluluğu var. Yani kolektif bir yaklaşımla görev dağılımı yaptık. Örneğin kimi pazarlamadan sorumlu kimisi tekstil yıkama fabrikasından. Bir kardeşimatölye ile ilgilenirken diğeri kumaş alımından ya da üretimimizi sergilediğimiz showroomdan sorumlu. Biz birbirimizi tamamlayan parçalar bütünüyüz. Bu bütünlüğü iyi niyetimize, dürüstlüğümüze, birbirimize olan saygımıza ve çalışkanlığımıza bağlıyorum" diye konuştu.
Yeni yatırım ve hedeflerinin olduğunu vurgulayan Karaca şunları söyledi: "Öncelikle, kendi üretim yerimizi ve kendi markamızı oluşturduk. Dimlides, Roems, Özkaraca&Caks markalarımızla müşteri memnuniyeti odaklı çalışıyoruz. Üç markamızın da patenti bulunuyor. Üretim yapımızı koşullara uyarladık ve çağdaş bir anlayış getirdik. Teknolojik gelişmelere uyum sağlıyoruz. Ar-Ge çalışmalarımız sürüyor. Müşterimizin ihtiyaçlarına yanıt verecek çalışmalara imza atıyoruz. Kendimize yeni alanlar açmak zorundayız bundan dolayı yurtdışı pazar araştırması yapıyoruz. Bunların dışında Bursa ve İstanbul'a şube açmak için altyapı çalışmalarımıza hız verdik. Tekstil yıkama fabrikamızın son teknoloji ve daha yüksek kapasiteli çalışması için makine yatırımlarımız sürüyor."
GÜNLÜK 700 İLE 1000 ARASINDA KOT ÜRETİYOR
Günlük 700 ile bin adet kot imalatı yapacak donanıma sahip olduklarını, yıllık üretimin ise ortalama 250 ile 300 bin adet civarında olduğunu ifade eden Karaca, "Amacımız tam bir entegre tesis kurmak. Kot, kumaş, penye gibi ürünlerin üzerinde yaptığı işlemler boyama, yıkama, normal yıkama, rins yıkama, silikon yıkama, enzim yıkama, taş yıkama, rodeo kimyasal jel, zımpara bıyık gibi işlemler yapıyoruz. Üretilen ürünün kendisini göstermesi, kaliteli ve doğru yıkamaya bağlı. Yıkama oldukça zor ve deneyim gerektiren aşamalardan oluşuyor. Yıkanan kumaşlardan farklı renk ve etkiler elde edebiliyorsunuz. Tekstil yıkama ve terbiye sektöründeki son yenilikleri de yakından takip ediyoruz" şeklinde konuştu.
-kobi.maynet

0 yorum: