1 Marka = 5.000 KOBİ

2 Ocak 2008 Çarşamba




1 Marka = 5.000 KOBİ

Türkiye’nin ilk bölgesel markalaşma hareketi olan Ostim’in bünyesinde 5.000 KOBİ yer alıyor. Ostim yönetimi KOBİ’lerin rekabet gücünü arttırmak için çalışıyor.
Türkiye’nin en büyük Organize Sanayi Bölgelerinden (OSB) biri olan Ostim, KOBİ’leri zincirin parçaları gibi birleştirerek, dev bir ekonomik güç yaratmayı hedefliyor. Hizmet ve bölgesel markalaşma koordinasyonu alanında faaliyet gösteren Ostim, Anadolu Markaları yarışmasında “Hizmet Ödülü” aldı.
Türkiye’nin ilk bölgesel markalaşma hareketi olan Ostim’in bünyesinde 5.000 KOBİ yer alıyor. KOBİ’lerin özellikle imalat alanında bir bütünün parçaları gibi çalıştığını belirten Ostim yetkilileri, ürünlerin kalite ve imajının bireysel değil kolektif bir çalışmanın sonucu olarak ortaya çıktığını belirtiyor. Bu nedenle, Ostim’de yer alan KOBİ’lerin markalaşma süreçleri de birbirine bağlı bir şekilde yürüyor. Amaç her KOBİ’nin “bireysel” katkısı sayesinde bir “dev” yaratmak. 5.000 KOBİ’nin temsilcisi konumundaki Ostim yönetimi, KOBİ’lerin rekabet gücünü arttırmak amacıyla öngörülerde bulunuyor, karar veriyor ve uyguluyorlar.
Ostim’in markalaşma süreci 2 yönlü bir çalışmayla yürütülüyor:
>>Bir sanayi bölgesi olarak markalaşması ve bölgesel itibarın Ostimli firmalarla yasal ve teknik denetimler çerçevesinde paylaşılması;
>>Ostimli firmaların markalaşma bilincine ulaşmaları ve her birine gerekli markalaşma sürecini tamamlamaları amacıyla destek olunması.
Bu çalışmanın koordinasyonu ise Ostim yönetimine bağlı “Ostim Markası İcra Kurulu” tarafından yürütülüyor. İlk aşamada yalnızca kendi bünyesindeki KOBİ’lerle ortak çalışma yürüten Ostim, bugün tüm Türkiye’den gelen taleplere açık durumda. Böylece beklenen etkinin daha da büyümesi hedefleniyor. Ulaşılacak son nokta ise tüm alt sınıflarda “Ostim markasının” kullanılması.
Bu proje gerçekleştiğinde, çikletten sıvı yağa, elektronik eşyadan herhangi bir makinenin yedek parçasına kadar, neredeyse her türlü ürünün üzerinde Ostim markasının görülmesi sağlanmış olacak. Ostim yönetimi, kendisine dâhil olan KOBİ’lerin ihtiyaçlarına cevap verecek her alanda yer alıyor. Ostimli firmaların doğrudan yaptığı ihracat ise 47 milyon dolar.
Ostim’de yer alan KOBİ’lerin markalaşma süreçleri birbirine bağlı bir şekilde yürüyor. Amaç her KOBİ’nin “bireysel” katkısı sayesinde bir “dev” yaratmak.
Kaynak: KobiFinans Dergisi 13. Sayı

0 yorum: