Pazarlama konusu profesyonellik gerektiren bir konudur. Kurumsallaşmış firmalarda ayrı bir birim olarak işleyen pazarlama, kobilerin büyük bir çoğunluğunda içiçe geçmiş olarak işlediği görülür.Muhasebenin, üretim sorumlularının ve şirket sahiplerinin ,pazarlama sorumlulalırını işine burnunu sokmaları piyasada olumsuz etkilere neden olur.Satınalma birimiyle organize olan pazarlama birimi mevcut stokları ve ürün maliyetlerine vakıf olduğu sürece dış etkileride iyi gözlemliyorsa kar elde edilmemesi içten bile değildir. Fakat pazarlama birimi bilgisi dışında yapılan her satış girişimi ve fiyatlandırma piyasadaki mevcut güveni sarsacağı gibi satışların sürekliliği üzerine kara bir bulut gibi çökebilir. Halbuki atılacak adım, bir fiyat politikası belirlemek, maliyetleri ortaklaşa analiz edip kar oranlarının ışığı altında belli aralıklarda fiyatları sabitlemektir. Aynı pazarda farklı fiyatlarla yapılan satışların ne kadar olumsuz sonuçlar doğuracağını anlatmaya gerek yok sanırım, Üretim yapan küçük işletmelerde tüm işleri sahiplenmek güdüsü yatırımcıların en büyük handikabıdır.Firma sahipleri yapılacak kar üzerine yoğunlaştıkları için süreklilik ikinci plana düşmekte bu da verimli satıştan uzaklaşmaya neden olmaktadır.Raporlama sisteminin gelişmemesi bu olumsuz durumu gözardı etmeye neden olmaktadır. Patronların her bir birimden isteyeceği dönemsel raporlarla işe vakıf olmak yerine ,sürekli müdahalede bulunmayı seçmeleri kurumsallaşma önünde dev bir duvar gibi durmaktadır.Pazarlamanın, satınalmayla ve üretim birimiyle belirleyeceği fiyatlarla (maliyetler ışığı altında) piyasayı şirket adına temsil etme yetkisi tam olduğu sürece kazançlı çıkacak olan şirketlerdir.Böylelikle küçük işletmeden büyüyen şirkete doğru adımları hızlanır.
PAZARLAMA VE SATIŞ KARI ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKENLER
4 Aralık 2007 Salı
Gönderen pazarlamadaöncü zaman: 12/04/2007
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder