ŞİRKET İÇİ SESSİZ REKABETİN KARLILIĞA ETKİSİ!

4 Aralık 2007 Salı

Hangi sektör olursa olsun şirket içindeki ( tatlı yada acı ) rekabetin satışlar üzerine etkisi azımsanamayacak derecede önemlidir. Personelin birbirlerine hissettikleri duygular, müşteriler üzerinde iz bırakma çabasına dönüştüğü anda firmanın karlılığı olumsuz yönde etkienmeye başlar. Müşteri üzerine titremesi fiyatlarıda beraberinde aşağıya doğru çekmeye kaydırırki işte tehlike bu noktada kendini iyice hissettirir. Çok personelli pazarlama biriminin en büyük sıkıntılarından biri budur işte. Yapılacak şey karlılık oranının sabit tutulması ve belli artı-eksi aralıklar belirlenmeli ve uygulanırlılığını kontrol altına almaktır.

İbrahim Koç

0 yorum: