KOBİ’lerin Avantajları
Küçük bir işletmeye sahip olmak öncelikle büyük işletmelerle rekabet etmede girişimciye iki temel avantaj sağlayabilir. Bunlar; müşteri ve işletme personeli ile daha yakın ilişkiler içerisine girebilmek ve pazarlama, üretim ve hizmet konularında büyük işletmelere göre daha esnek olabilmektir.
KOBİ girişimcileri, faaliyette bulundukları yerel pazarı daha iyi tanıyan, pazarın özelliklerini ve gereksinimlerini daha iyi görebilen, pazardaki alıcı ve satıcılarla daha yakın ilişkiler içerisinde olabilen kişilerdir. Özellikle, müşteriyle olan yakın ilişkileri, bu işletmelere büyük işletmelerin sahip olamayacakları bir üstünlük sağlamaktadır.Pazarı yakından takip edebilen, müşterilerin ihtiyaçlarını daha iyi bilen ve personeliyle daha yakın ilişkiler kurabilen KOBİ’ler, üretim, pazarlama ve hizmet konularında büyüklerden daha fazla bir esnekliğe sahiptirler. Bu esneklik, dış çevrede meydana gelebilecek değişikliklere yerinde ve zamanında uyum sağlayabilme olanağı tanıdığından, KOBİ’ler birçok olumsuzluğu daha az bir zararla geçiştirebilmektedirler. Tüm bunların yanı sıra, KOBİ’ler şu tür ortamlarda da bir takım avantajlar elde edebilmektedir:
• Büyük miktarlarda yatırıma girmeden önce yeni bir fikir veya buluşa pazarın tepkisinin bilinmesinin zorunlu olmasında,
• Yönetimde çok yakın denetime ihtiyaç hissedilmesinde
• Üretim mal ve hizmetin pazarının sınırlı olmasında,
• El emeğinin mal ve hizmetin üretilmesinde önemli bir faktör olarak yer almasında,
• Üretilen mal veya hizmete olan talebin sınırlı olmasında,
• Kolay bozulabilen malların pazarlanması ya da üretilmesinde,
• Personel ile yakın ilişkilerin gerekli olmasında,
• Teknik gelişmelere kısa sürede ayak uydurabilme yeteneğine sahip olunmasında,
• Yatırım yapılırken daha çok kendi öz sermayelerine ağırlık verilmesinde,
• Desteklenmeleri aynı zamanda ülkedeki işsizliğin azalması anlamına gelmesinde,
• İş görenlerin kendi bölgeleri veya yaşamak istedikleri bölgelerde kurulmasında,
• Ülke içindeki farklı bölgelerin kalkınmasında ve çevrenin korunmasında.
KOBİ’lerin Dezavantajları
KOBİ’lerin dezavantajları aşağıdaki gibi sıralanabilecektir:
• Olumsuz rekabet,
• Genel yönetim yetersizliği,
• Özellikle stratejik kararların işletme sahip veya ortaklarınca alınıp, orta ve/veya alt düzey görevlilerin tam katılımının sağlanamaması,
• İşletme bünyesinde, mali danışman veya uzman istihdam edememe,
• Uzman bir finansman ekibi veya departmanından yoksunluk,
• Sermaye yetersizliği,
• Finansal planlama yetersizliği,
• Banka ve diğer finansal kurumlardan yeterli desteği görememe,
• Sermaye piyasasından yeterince yararlanamama,
• Ürün geliştirme eksikliği,
• Üretim ve satış arasındaki koordinasyon yetersizliği,
• Modern pazarlama etkinlikleri sergileyememe,
• İşletmelerin küçük veya orta ölçekli olması sonucu ihale vb. etkinlikleri izleyememek,
• İşyerinin veya yerleşim alanının küçüklüğü,
• Bağımsızlığını kaybetme ve batma riski,
• Kalifiye eleman sağlayamamak,
• Mevzuat ve bürokrasi.
Kobi'lerin Avantajları Ve Dezavantajları
11 Aralık 2007 Salı
Gönderen pazarlamadaöncü zaman: 12/11/2007
Etiketler: kobi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder