Akıllı Pazarlama Planı ve Büyüme Örneği

26 Şubat 2008 Salı

Adidas, Avrupa’da ilk kez mağazalarında, bulunduğu ülke ve şehrin takımı dışında bir takımın formasını satmaya başlıyor. Adidas Türkiye Genel Müdürü Haluk Özmutlu, Fenerbahçe’nin klasik çubuklu maç formalarının Adidas’ın İspanya, Fransa, İtalya, Almanya ve İngiltere’de bulunan 11 mağazasında satışa çıkacağını açıkladı.
DÜNYANIN en büyük spor malzeme üreticilerinden Adidas, İspanya, Fransa, İtalya, Almanya ve İngiltere’de bulunan 11 mağazasında Fenerbahçe’nin klasik çubuklu maç formasını satmaya başlıyor. Böylece Adidas Avrupa’da ilk kez mağazalarının bulunduğu ülke ve şehirlerin takımları dışında bir takımın formasını satacak. Fenerbahçe’nin çubuklu formasının Sevilla, Barselona, Paris-Rivoli, Paris-Champs Elyees, Roma, Berlin, Frankfurt, Stuttgart, Milano, Manchester ve Londra’da bulunan Adidas mağazalarında yer almaya başladığını kaydettiler.
BREZİLYA CESARETLENDİRDİ: Fenerbahçe’nin çubuklu formasını bir süredir Brezilya’daki Adidas mağazalarında satıldığını hatırlatan Adidas Türkiye Genel Müdürü ve Yönetiem Kurulu Üyesi Haluk Özmutlu, "Brezilya’da yakaladığımız yüksek satış performansına, Fenerbahçe’nin Şampiyonlar Ligi’nde sürdüreceği başarıya paralel olarak, söz konusu Avrupa şehirlerinde de ulaşacağımıza inanıyoruz" dedi.
ZİCO VE CARLOS: Dünyanın en büyük spor malzeme üreticileri arasında bulunan Adidas, Fenerbahçe futbol takımının çubuklu maç formalarını ilk kez 2007 yılının sonlarına doğru Brezilya’da bulunan mağazalarında satmaya başlamıştı. Brezilyalı futbol taraftarları özellikle Zico ve Roberto Carlos’un isimlerinin yazıldığı formalara büyük ilgi göstermişti.
FENERİUM BAŞARISI: Fenerbahçe’nin taraftar ürünlerini ürettiren ve satan Fenerium A.Ş., sadece Türkiye’de değil dünya futbolunda da taraftar ürünü pazarlamacılığında en başarılı örnekler arasında gösteriliyor. Fenerium mağazaları, bundan bir süre önce Brezilya’da yayınlanan Vogue Dergisi’ne haber olmuştu. Dergi, Türkiye’yi tanıttığı 2 sayfalık haberinde Fenerbahçe’ye ve Fenerium mağazalarına da yer ayırmıştı.
VOGUE’YE HABER OLDU: Haberde, "Türkler, futbol ve Fenerbahçe aşığı. Taraftarlarca kısaltılmış adıyla ’Fener’ Türkiye’deki en ünlü futbol takımı. Takımda pek çok Brezilyalı oyuncu ve Asya tarafında muhteşem bir stadyumları var. Fenerium ise şehir genelinde pek çok mağazası ile; takımın sarı lacivert renklerinde olan spor giyim ürünleri satmakta. Fenerium’un bayan markası ’Miss Fener’de de atkılar, tişört, polar, şapka ve mont gibi çeşitli ürün seçenekleri bulunmakta. İşin en keyifli yanlarından biri ise bu mağazalarda istediğiniz ismi ya da rakamı tişörtünüzün arkasına bastırabilmeniz" denilmişti.
YILDA 450 BİN FORMA: 2000 yılında 60 metrekarelik küçük bir dükkan olarak kurulan Fenerium, bugün 6000 metrekarelik 58 mağazadan oluşan bir zincir haline geldi. 2000 yılında 255 bin YTL olan Fenerium’un cirosu, geçen süre sonunda bugün 45 milyon YTL’lik bir büyüklüğe ulaştı. 2000 yılında 40 bin parça forma ve t-shirt satılan Fenerium mağazalarında 2007 yılında 450 bin parça forma ve t-shirt satışına ulaşıldı.
Sinerji iki taraflı değer artırıyor
FENERBAHÇE’nin dünyaca ünlü futbolcuları transfer etmesinin hem bu futbolcuların hem de Fenerbahçe’nin değerini artırdığını söyleyen Fenerbahçe Spor Kulübü Mali İşler Koordinatörü Abdülkadir Kuşin, "Dünyaca ünlü futbolcuların transferi sadece forma satışları ve tribün gelirlerini değil Fenerbahçe’nin ileride transfer edeceği diğer yıldız futbolcuları da etkiliyor" dedi.
Real Madrid bile gelip Fenerium’u inceledi
FENERBAHÇE’nin Fenerium ile yakaladığı başarı, uluslararası futbol devlerinin de dikkatinden kaçmadı. Dünyanın en zengin futbol kulüplerinden olan İspanyol Real Madrid takımından bir heyet, bir süre önce İstanbul’a gelerek Fenerium mağazalarında incelemeler yaptı. Heyet, Fenerium yöneticilerinden de bilgi aldı.

0 yorum: