Tarhana Baba, Çorbasını Dünyaya İçirecek

10 Ocak 2008 Perşembe



Ürettiği tarhananın lezzeti nedeniyle Uşak’ta ‘Tarhana Baba’ olarak anılan 70 yaşındaki Mustafa Yeldanlı, patentini aldığı ürününü dünya markası yapmak için çalıştığını söyledi. Yeldanlı, Almanya’ya ihracata başlayacaklarını kaydetti.
Kültürpark’taki Hediyelik Eşya, Souvenir Hobi ve Kitap Fuarı’nda stant açarak ürününü tanıtan Mustafa Yeldanlı, Türk Patent Enstitüsü’ne başvurarak “Tarhana Baba Yeldanlızade Uşşak Ev Tarhanası” olarak ürün patenti aldığını belirtti.
Otel işletmeciliği yaptığı gençlik yıllarında misafirlerine çay yerine tarhana ikram ettiğini, tadanların içtiği çorbayı çok beğendiğini söyleyen Mustafa Yeldanlı, bir süre sonra tarhana üretimi yapmaya başladıklarını ifade etti.
Uşak’ta 10 kişinin çalıştığı bir tesiste ‘butik üretim’ yaptıklarını anlatan Yeldanlı, amaçlarının Türkiye’de hemen herkesin sevdiği, her evde pişen bu çorbanın uluslararası alanda tanınır hale gelmesi olduğunu kaydetti ve “İtalyanların nasıl makarnası meşhursa bizim de tarhanamız var. Elimizde bir tek o kaldı. Tüm geleneksel tatlarımıza sahip çıktılar” diye konuştu.
Almanya’daki çeşitli şirketlerden teklif aldıklarını kaydeden Yeldanlı, bürokratik işlemleri tamamladıktan sonra ihracata başlayacaklarını, yıllık 25 ton üretimlerini de 200 tona çıkarmayı amaçladıklarını kaydetti
Erdoğan, Evren ve Sabancı Tadını Beğendi
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 7. Cumhurbaşkanı Kenan Evren, 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel, iş adamı merhum Sakıp Sabancı’nın da aralarında bulunduğu birçok kişinin çorbasını tattığını ifade eden Yeldanlı, “İçlerinden beni en çok etkileyen Sakıp Sabancı’dır. Bana ‘sana madalya vermek lazım, ben kültürümüzle böyle uğraşanı görmedim’ dedi. Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan da ‘ben bu çorbadan bir tabak daha istiyorum’ deyince çok mutlu oldum” dedi
Tarhana Baba’dan Çorba Tarifi
Lezzetli bir tarhana çorbası için 1 litre suda 3 çorba kaşığı tarhananın ıslatılması gerektiğini söyleyen Yeldanlı, çorba tarifini şöyle yaptı: “Bu oran, yaş tarhana için 1 litre suda 1.5 çorba kaşığı tarhanadır. Tencereye 1 çorba kaşığı salça, az miktarda sıvı yağ ve tuz koyarak hafif ateşte karıştırılır. Yağ kızdıktan sonra tarhananın içinde bulunduğu su, tencereye ilave edilir. Hafif ateşte kaynama seviyesine kadar karıştırılarak pişirilir. Çorbaya et, tavuk suyu, kuru fasulye ve nohut ilave edilebilir. 5-10 dakika daha hafif ateşte pişirdikten sonra servis yapılabilir. Servis sırasında rendelenmiş beyaz peynir de dökülebilir.”

0 yorum: