PAZARLAMA EĞİTİMİ

28 Ocak 2008 Pazartesi



Boğaziçi Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü’nün (BUİK) düzenlediği uluslararası öğrenci kongresi Brandmarker’ın bu yılki konusu "Bireycilik". 16-20 Haziran tarihleri arasında gerçekleşecek etkinlikte, "Tüketiciler artık kendi istedikleri şekilde üretilen ürünleri satın almayı istiyorlar.
Peki pazarlamacı bunun neresinde?"
sorusuna yanıt aranacak. Boğaziçi Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü’nün (BUİK) düzenlediği uluslararası öğrenci kongresi Brandmarker ilk kez 1998’de, GAIA adıyla yapıldı. 9 yıl boyunca yurtdışından ve yurtiçinden önemli isimlerin katıldığı etkinlikte girişimcilik, liderlik gibi konular ele alındı. Kongre, geçen yıl yüzünü pazarlama iletişimine dönerek, Brandmarker adını aldı. Brandmarker, güncel pazarlama trendlerini işleyerek, kariyerini bu alanda ilerletmeyi amaçlayan öğrencilerin "pazarlama dünyasında neler oluyor?" sorusunu pazarlama guruları ile cevaplamayı hedefliyor.
BUİK Brandmarker Altkurulu Üyesi Ayça Güler, "Kongreden beklentimiz, bir hafta sonunda katılımcılarımızı pazarlama iletişimi alanında bilgilenmiş, gündemi yakalamış ve ’gerçek dünyayı’ görmüş olarak uğurlamak" diyor. Bu yıl 16-20 Haziran tarihleri arasında, Boğaziçi Üniversitesi’nin Güney Kampusu’nda yapılacak kongrenin konusu "bireycilik". Güler, etkinlik boyunca yapılacak paneller, vaka incelemeleri, yarışmalar ve konferanslarda yanıtını arayacakları soruları şöyle açıklıyor:
"21’inci yüzyılda güç, ’satan’dan çok ’alan’a geçti. Tüketiciler artık kendi ürettikleri, ya da kendi istedikleri gibi üretilen ürünleri satın almayı ve aldıkları ürünün kendilerine özel bir hikayesi olmasını istiyorlar. Kitleler için değil, onlar için, tanıdıkları ve bildikleri biri tarafından üretilsin istiyorlar. Peki pazarlamacı bu güç dengesinin neresinde? Bu gücü nasıl kontrol etmesi gerektiğini nasıl öğrenecek?"
HER İSTEYEN KATILAMIYOR
Geçen yıl BJ Cunningham, David Levine, Engin Baran, Mario Gagliardi, Hansın Doğan, Annelies Poolman, Alemşah Öztürk, Renan Tavukçuoğlu, Melis Türkmen, Cem Sertoğlu ve Levent Erden’in konuşmacı olduğu etkinliğe 107 kişi katıldı. Bunların 45’i yurtdışından; İtalya, Fransa, Hollanda, Macaristan, Gürcistan, Güney Kore, Kanada, Romanya ve Kırgızistan’dan gelmişti. Brandmarker’a katılmak için üniversite öğrencisi olmak (yaş sınırlaması yok) yeterli derecede İngilizce bilmek ve pazarlamayla ilgilenmek şartları aranıyor. Her yıl başvuran 550 kişi arasından, başvuru formundaki ’neden katılmak istiyorum’ sorusuna verilen yanıtlar baz alınarak 120 katılımcı belirleniyor. Organizasyon komitesi bu sayının, 120’yle sınırlandırılmasını ’kaliteli bir katılımcı profili yakalamak ve organizasyon ekibinin bir hafta boyunca bütün misafirlerle yeterince ilgilenebilmesini sağlamak’ olarak açıklanıyor.
Kongrenin giderleri, BUİK tarafından, sadece sponsorlarla sağlanıyor. Etkinliğin geçen yılki sponsorları Coca-Cola, Unilever, Kip, Mediacat, Sultanahmet Köftecisi ve Namet’ti. Kongre, 10 sene boyunca, 1.063 katılımcıya evsahipliği yaptı. (BUİK tel: 0 212 257 57 98)

0 yorum: