Şirketler İnovasyonun Sürekliliği İçin Neler Yapmalı?

15 Ocak 2008 Salı

Yetenek, fikir aşamasından üretim aşamasına geçerken inovasyonu sürekli hale getiren etkenlerdendir. Bazen rekabetin de üstünde performans sergilersiniz. Sahip olduğunuz yeteneği uygulamaya döktüğünüzde zaten başarılı oluyorsunuz. Rekabette bunu kullanmak ve sürekli hale getirmek, şirketinizi bir adım öne taşıyor.
Müşteri İstekleri: Sürdürülebilir yenilikçilik birçok aşamayı içinde barındırıyor. ilk adım, müşterilerin isteklerini öğrenmek ve bilmek. Tüketicinin sesini çok iyi dinlemek gerekir. Bu şekilde pazarı da çok iyi tespit edebiliyorsunuz. Bir ülkede çok karlı olan bir ürün, başka bir pazarda kar getirmeyebilir. Bunun için yerel pazarları iyi tanımak gerekir.
Bilgi ve Teknolojiyi Kullanma: İkincisi, tüketici kitlelerini ve pazarları iyi tanımladıktan sonra, bu bilgiyi teknoloji ile bütünleştirmek ve ardından üretmek lazım. Bu döngü inovasyonun sürekliliğini sağlıyor.
Daha Fazla Yatırım: Süreklilik aynı zamanda çok fazla yatırım da gerektirir. Bu da üçüncü kriterdir.
Doğru İstihdam: Şirketlerin doğru kişileri istihdam etmesi şart. Ayrıca, doğru kişiler, müşterilerin taleplerini anlayacak kişilerdir. Yetenek, fikir aşamasından üretim aşamasına geçerken inovasyonu sürekli hale getiren etkenlerdendir. Bazen rekabetin de üstünde performans sergilersiniz. Sahip olduğunuz yeteneği uygulamaya döktüğünüzde zaten başarılı oluyorsunuz. Rekabette bunu kullanmak ve sürekli hale getirmek, şirketinizi bir adım öne taşıyor.
Şirket Kültürü: Son olarak inovasyonu sürekli hale getirmek için, şirketin böyle bir kültüre ve bunu uygulayacak yeterli yatırımlara sahip olması gerekir. Bu şekilde şirket performansı da artar.
Kaynak: Capital Dergisi’nin Strategy & Innovation ekinden alınmıştır
kobifinans

0 yorum: