Uluslararası denetim, vergi ve danışmanlık şirketi PricewaterhouseCoopers (PwC) tarafından dünya çapında yapılan Küresel Aile Şirketleri Araştırması, Türk aile şirketlerinin üçte birinin önümüzdeki 5 yıl içerisinde el değiştirmeyi beklediğini ortaya koydu. Türkiye'den 50 şirketin katıldığı araştırmaya göre şirketlerin el değiştireceğini öngören Türk katılımcıların yüzde 35'i şirketin bir sonraki kuşağa geçmesini, yüzde 29'u ise halka arz edilmesini öngörüyor. PwC Türkiye Kıdemli Ortağı Adnan Nas ve Denetim Hizmetleri Direktörü Mehmet Karakurt tarafından açıklanan araştırma 28 ülkeden yaklaşık 1500 aile şirketi üzerinde yapıldı. Araştırmanın bazı sonuçları şöyle:
Türk aile şirketleri, önümüzdeki 12 ay içinde kendilerini en fazla zorlayacak risklerin başına yüzde 68 ile hükümet politikalarını ve yüzde 46 ile döviz kurlarını koyuyor.
Aile şirketlerinin yüzde 76'sı geçtiğimiz bir yılda büyüdüklerini söylerken, yüzde 68'i de önümüzdeki 12 aylık süreçte büyümenin süreceğini öngörüyor. Türk aile şirketleri, şirket içi riskler konusunda ise nitelikli işgücü teminini birinci sırada görüyor.
Türk aile şirketleri en güçlü yanlarını güçlü marka, ürün tasarımı, teknik kapasite ve müşteri sadakati olarak sıralıyor.
Türk şirketlerinde özellikle haleflik ve strateji konusunda dünya ortalamasına göre daha fazla gerginlik yaşanıyor.
Türk şirketleri, devletin desteğini dünya ortalamasından daha yüksek oranda bekliyor.
Türk şirketleri, diğer ülkelere oranla büyüme ve kârlılığa daha az, saygın bir isim yapmaya daha fazla öncelik veriyor.
Türk aile şirketleri, önümüzdeki 12 ay içinde kendilerini en fazla zorlayacak risklerin başına yüzde 68 ile hükümet politikalarını ve yüzde 46 ile döviz kurlarını koyuyor.
Aile şirketlerinin yüzde 76'sı geçtiğimiz bir yılda büyüdüklerini söylerken, yüzde 68'i de önümüzdeki 12 aylık süreçte büyümenin süreceğini öngörüyor. Türk aile şirketleri, şirket içi riskler konusunda ise nitelikli işgücü teminini birinci sırada görüyor.
Türk aile şirketleri en güçlü yanlarını güçlü marka, ürün tasarımı, teknik kapasite ve müşteri sadakati olarak sıralıyor.
Türk şirketlerinde özellikle haleflik ve strateji konusunda dünya ortalamasına göre daha fazla gerginlik yaşanıyor.
Türk şirketleri, devletin desteğini dünya ortalamasından daha yüksek oranda bekliyor.
Türk şirketleri, diğer ülkelere oranla büyüme ve kârlılığa daha az, saygın bir isim yapmaya daha fazla öncelik veriyor.
0 yorum:
Yorum Gönder