Manisa’da KOBİ Fuarı’na katılan TOBB Yönetim Kurulu Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, hızlı ve yenilikçi olan KOBİ’lerin gelecek dönemde rakiplerine fark atacağını söyledi. Hisarcıklıoğlu, dünya dış ticaret hacminin 16 yılda 12 kat büyüdüğünü belirterek küçük ve orta işletmelerin bundan yararlanması için hızlı davranması ve büyümesi gerektiğini söyledi.
12 KATRİLYON DOLAR
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, hızlı ve yenilikçi olan KOBİ’lerin gelecek dönemde rakiplerine fark atacağını söyledi. Türkiye’de yönetmeliklerdeki KOBİ tanımları arasında bir karmaşa yaşandığını, TOBB olarak bu tanımların tek başlık altında toplanması için çaba sarf etmelerine rağmen başarılı olamadıklarını aktaran Hisarcıklıoğlu, bunun üzerine KOBİ’lere hizmet veren 47 kuruluşu bir web sitesinde topladıklarını belirtti. Paraya ihtiyacı olan şirketlerin “www.kobi.org.tr’’ adresine girmelerini istediklerini ifade eden Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu: “Ancak bu adrese de yeteri sayıda ziyaretçi gelmedi. Biz de fuarlar ile Türk sanayisinin geleceğini oluşturacak KOBİ temsilcilerine ulaşmayı hedefledik. Dünyadaki dış ticaret hacmi son 16 yılda 12 kat büyüdü. Meblağ 1 katrilyon dolardan 12 katrilyon dolara çıktı. Bundan faydalanması için özellikle KOBİ’lerin hızlı olması ve büyümesi gerekiyor. Burada simit örneğini verebiliriz. Daha önce tablada satılan simit şimdi saraya girdi, alıcıları ve fiyatı arttı. Yaptığınız her işi saraya sokun ve marka haline gelin. Markalaşmayı ve büyümeyi göz ardı eden KOBİ’ler, gelecekte kaybolma tehdidi ile karşı karşıyadır.’’
--------------------------------------------------------------------------------
Manisa Türkiye’nin markası oldu
FUARIN açılışı öncesi Dış Ekonomik İlişkiler Konseyi tarafından bir panel düzenlendi. Panelde konuşan DEİK İcra Kurulu Başkanı Rona Yırcalı, DEİK’in kuruluşundan bu yana geçen 20 yılda 76 iş konseyi oluşturulduğunu, bu sayede dünyada 76 ülkeyle ticaretin kurumsallaştığını belirtti. Vestel İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül ise Manisa’nın Türkiye’nin marka şehri haline geldiğini belirterek, Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde 5.5 milyar dolarlık ticaret hacminin 2009’da 12 milyar doları geçeceğini söyledi. Konuşmaların ardından KOBİ’lere destek veren 52 kuruluşun katılımıyla düzenlenen KOBİF Manisa Fuarı’nın açılışı gerçekleştirildi.
Markalaşmayı göz ardı eden KOBİ kaybolur’
18 Aralık 2007 Salı
Gönderen pazarlamadaöncü zaman: 12/18/2007
Etiketler: kobi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder