ŞİRKETLERDE ETKİN PAZARLAMA STRATEJİSİ İÇİN PÜF NOKTALAR

4 Aralık 2007 Salı

Şirketinizin etkin bir pazarlama stratejisi olup olmadığını nasıl anlarsınız? Kolay... Sonuçlara bakarak. Yaratıcı reklamlar, etkileyici logolar, kendisinden söz ettiren internet siteleri... Şirketinize yeni müşteri, yeni iş getirmedikten sonra, hiçbir işe yaramazlar. Pazarlama, tanıtımıyla, promosyonuyla bütünsel bir strateji gerektirir. Ve bu stratejinin ayaklarından biri aksadığında, satışlar da aksamaya başlar. İşte başarılı bir pazarlama stratejisi oluştururken dikkat etmeniz gereken 5 püf noktası.


1.FARKINIZ NEREDE?Rekabetin giderek şiddetlendiği günümüzde, her şirketin yanıt vermesi gereken bir soru var: "Müşteriler neden, rakip şirketle değil de sizinle iş yapsınlar?" Kısacası, sizi pazardaki diğer şirketlerden ayıran farkınız ne? Bu soruya vereceğiniz yanıt, reklam dünyasının o ünlü terimiyle, şirketinizin 'Sattırıcı unsurunu' (Unique Selling Proposition) belirler. 24 saat ve haftada 7 gün destek servisi mi veriyorsunuz örneğin? Yoksa pazardaki en düşük fiyat size mi ait? Ya da garanti süreniz 5 yıl mı? Sizi rakiplerinizden farklı kılacak bir stratejiniz olmadıkça, başarı sadece rastlantılara ve müşterilerinizle aranızdaki kişisel ilişkilere bağlıdır...2.ÖZELLİKLER DEĞİL, FAYDA SATTIRIRPazara sunduğunuz ürünlerin etkileyici özellikleri olması, satış başarısı için yeterli değildir. Müşteriler, özellikler için değil sağlayacakları fayda için para harcarlar. Müşterilerinize, ürünlerinizin üstün özelliklerinin, onların ne işine yarayacağını ayrıntılı biçimde anlatın.3.KOLAY İŞ YAPILAN BİR ŞİRKET MİSİNİZ?Pazarlama ekibinizin ürünleriniz hakkındaki bilgisi gerçekten yeterli mi? Müşterilerden gelen sorunlara anında ve müşteri memnuniyetini amaçlayan biçimde yanıt verebiliyor musunuz? Müşterileriniz, ürünlerinizi satış noktalarınızda kolaylıkla bulabiliyor mu? Bütün bu sorular tek bir şeye işaret eder: Kısacası, kolaylıkla iş yapılabilen bir şirket misiniz? Müşteriler neden, ürünülerine ilişkin sorularına yanıt alamadıkları, hatta ürünlerini nerede bulacaklarını bile bilmedikleri bir şirketle iş yapsınlar ki?4.MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNE GİDEN YOLDAKİ İLK ADIMMüşteri memnuniyetine giden yoldaki ilk adım nedir? Elbette, müşteriyi neyin memnun edeceğini saptamak. Müşterilerin ihtiyaçlarını belirlerken, '6. duyunuza' değil, pazar araştırmalarına başvurun. Siz müşteriler için en önemli unsurun fiyat olduğunu düşünürken, onlar için asıl önemli olan, hızlı hizmet olabilir...5.BİR ŞİRKETİN EN DEĞERLİ HAZİNESİ...Müşterilerinize ait bilgiler, şirketinizin en değerli hazinesidir. Yeni müşterilere ulaşmak için çabalamak yerine, bugüne kadar hizmet verdiğiniz müşterilerinize yeni ürünler satmayı neden denemiyorsunuz? Mevcut müşterilerinize özel fırsatlar sunun. Sizi, bir başkasına tavsiye etmesini rica edin. Doğumgünlerinde onlara kart ya da e-mail yollayın. Ve müşterilerinizi telefonla arayarak, ürünlerinizden memnun kalıp kalmadıklarını sorun.

0 yorum: