AKILLI PAZARLAMACI, AKILLI ŞİRKET

4 Aralık 2007 Salı

Bir çok şirket için çok ürün satmak önemlidir. Fakat rasyonel olan satılan birim ürünün getirisinin yüksek olmasıdır. Bunu gerçekleştirmek ise özellikle serbest piayasada pek mümkün değildir. Rekabetin yüksek olması ve ithalatın etkisiyle birlikte bir çok malzeme kolay ulaşılır hale gelmiştir. Ayakta durmak için aşağı çekilen fiyatlar maliyetleri karşılayamamakta ve bir çok firma zarar etmeye devam etmektedir. Aynı ürünü yada birbirinin ikamesi ürünleri satan firmalar için fark yaratmak zorunluluk haline gelmiştir. Bu noktada şirketlerin pazarlama birimine çok iş düşmektedir.
İyi bir pazarlamacı malın tedarik edilmesi noktasından başlayıp ödemenin sona ermesine dek konuya vakıf olandır. Pazarlamada esas, ürünün iyi tanınması ve sözkonusu ürüne aşık olunmasıdır. Bu aşk sevgiliye duyulan aşktan farklı olarak paylaşılabilir aşktır. Bu yüzden ürüne alıcıyı aşık etmek önemlidir. Zaten harcanan çabada bunun içindir.
Pazarlama personeli özellikle mimikleriyle,tebessümüyle inandırıcılığını dans ettirmeli ve alıcıyla aynı dili konuşamaya özen göstermelidir. Pazarlamada disiplinli gülmek çok önemlidir. Bu dengeyi aşmamaya özen gösterilmelidir. Zira cıvık bir pazarlamacıdan hiçbir alıcı hoşlanmaz. Elbette somurtan gıcık pazarlamacıdanda. İşte bu dengede iyi kuruldumu aynı dili konuşmakla ürüne olan aşkta paylaşıldımı pazarlamada başarı elde etmemek için hiçbir neden yoktur.
Satışa sunulan ürünün iyi anlatılmasından önce doğru kişiye ( gerçek-tüzel ) ulaşıldığından emin olunmalıdır. Tereciye tere satmak deyimine ihtiyaç duyulmasının nedenlerinden biride budur.Birde cam fabrikasına çikolata satmaya gitmek gibi...
Özellikle son dönemde pazarlama personelinin önemini kavrayan firmalar kurumsallaşmayla birlikte personele sunulan imkanlarla başarıyı elde etmeye başlamışlardır. Bunu gören çalışanlar ise pazarlama birimine sulanmaya çalışsalarda iş işten geçmiştir.

İbrahim Koç
Pazarlama Müdürü

0 yorum: